کد خبر: تدبیر-و-ایمنی-در-مسیر-ریلی-کشور-مورد-غفل
۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲

وقوع حادثه در هر لحظه محتمل است، اما آنچه در ایستگاه هفت خوان رخ داد نشان می‌دهد نظارت، تدبیر و ایمنی در مسیر ریلی کشور مورد غفلت واقع شده است.

دکتر محمدحسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت اظهار داشت: حادثه برخورد قطارهای مسافربری در مسیر مشهد، ضرورت توجه ویژه به ایمنی مسیر ریلی کشور را دو چندان می‌کند.

قربانی با بیان این که حمل و نقل ریلی در تمام کشورها امن ترین حزوه تردد به شمار می‌آید، تصریح کرد: این مهم در ایران نیز باید نمود عینی داشته باشد.

وی گفت: وقوع حادثه در هر لحظه محتمل است، اما آنچه در ایستگاه هفت خوان رخ داد نشان می‌دهد نظارت، تدبیر و ایمنی در مسیر ریلی کشور مورد غفلت واقع شده است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ایمنی جاده‌ای در کشور جای سوال دارد، بیان داشت: اگرچه میزان تلفات در ایران بیش از استاندارد جهانی است، اما علیرغم توسعه شبکه ریلی وقوع حادثه برخورد قطار در مسیر مشهد جای تاسف دارد.

قربانی متذکر شد: بر اساس گزارش‌ها، خطای انسانی در وقوع این حادثه به طور کامل مشهود است و عدم تخصصی بودن نیروی کارآمد در این حوزه، حادثه تلخ رخ می‌دهد.

وی با اشاره به این که در حوزه ایمنی ریلی باید دو موضوع را مدنظر قرار دهیم، اذعان داشت: حضور نیروهای متخصص و همچنین آموزش و آنلاین بودن این افراد یک ضرورت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر ایمنی ریلی در کشور بیان داشت: وقوع حادثه اخیر در حوزه ریلی کشور، زنگ خطری برای دولت و جبران آن بسیار سخت است.

قربانی همچنین گفت: متوسط عمر امکانات رسلی در کشور بیش از 30 سال است که در دنیا به هفده سال کاهش می‌یابد. با این حال، لوکوموتیوی که دچار حادثه شد متوسط عمر چهار ساله داشتند.

 

کد خبرنگار: 41025

 

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha