کد خبر: تخریب-محیط-زیست،-تهدید-کننده-سلامت
۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲

عضو هیئت مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: تخریب محیط زیست می تواند سلامت تک تک ما را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرگزاري سلامت سید محمد حسین جوادی، عضو هیئت مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفتگو با شبكه راديويي سلامت با اشاره به نقش مددکاری اجتماعی در حفاظت از محیط زیست افزود: اگر به شرایط روزهای اخیر نگاه کنیم، آن وقت به اهمیت نقش مددکاران اجتماعی، بیشتر آگاه خواهیم شد. وقتی بلایای طبیعی اتفاق می افتند، جامعه هم آزار خواهد دید. سیل های این چند روزه و آمار آسیب دیدگان، عاطفه ملت را جریحه دار کرده است.

وي ادامه داد: بخشی از بلایای طبیعی که با آن مواجه هستیم، مربوط به از بین رفتن بافت طبیعی زیستگاه های ماست. بالاترین فراوانی بلایای طبیعی در کشور ما، سیل است که به دلیل عدم مدارای اجتماعی ما با محیط زیست اتفاق می افتد.

جوادي در ادامه بيان كرد: اگر ما به عنوان شهروندانی که به صورت جمعی، زندگی می کنیم و سرنوشت مشترکی با هم داریم، آگاه باشیم که تخریب محیط زیست می تواند سلامت تک تک ما را به خطر بیندازد، شاید آن موقع نگاه متفاوت تری نسبت به حفاظت از محیط زیست داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران در ادامه تصريح كرد: مددکاران اجتماعی با رویکردهای اجتماع محور، می‌توانند محیط هایی که در معرض آسیب های زیست محیطی هستند را شناسایی کرده و برای حساس‌سازی مسئولان و افزایش آگاهی اجتماعی شهروندان، اقدام کنند تا از وارد شدن آسیب های بیشتر به زیستگاه‌ها جلوگیری کنند تا سلامت انسان ها و محیط زیست حفظ شود.

جوادی در ادامه افزود: می‌توان برای حفظ طبیعت، از راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت استفاده کرد. یکی از راهکارها. ایجاد همکاری، میان ارگانهاست که چند سالی است همکاریهایی میان سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست شروع شده است؛ اما هنوز این همراهی ها کمرنگ هستند. وي اظهارداشت: راهکار دیگری که وجود دارد این است که مددکاران اجتماعی می توانند برنامه هایی را در مهدهای کودک در سازمان بهزیستی اجرا کنند که از طریق آنها، مفهوم دوستی با محیط زیست را به کودکان، آموزش دهند تا کودکان بتوانند در بزرگسالی هم ارتباط خوبی با محیط زیست داشته باشند.

گفتني است، شبكه راديويي سلامت با شعار «صدای دانش، نشاط و آرامش» علاوه بر پوشش رسانه ای «سی و دومین همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی» در پخش زنده رادیویی خود، به طور ویژه به موضوع «مددکاری اجتماعی، مدارای اجتماعی و محیط‌زیست» پرداخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha