کد خبر: تخریب-سرزمین،-ناسپاسی-از-موهبت-الهی-اس
۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

خبرگزاری سلامت: زمین و خاک به عنوان بستر رویش گیاهان و منبع تولید غذا، موهبتی الهی است که به رسم امانت در اختیار بشر قرار گرفته تا با بهره‌برداری بهینه و حفاظت مستمر از آن، زمینه بهره‌مندی نسل‌های آینده را از این نعمت الهی فراهم نماید؛ اما گاهی سوداگران اقتصادی و مالکان و صاحبان این اراضی با انگیزه اقتصادی تغییر کاربری این مکان‌ها را فراهم می‌کنند.

دکتر محمدعلی شاعری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت گفت: متاسفانه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلاسازی و کاربری‌های غیر مفید موجب تغییر کاربری و منابع طبیعی در کشور شده است.

شاعری کاهش وسعت اراضی کشاورزی و تخریب سرزمین را از دیگر آثار سوء تغییر کاربری اراضی برشمرد و افزود: مجلس شورای اسلامی با توجه به مسؤلیتی که بر عهده دارد، پیشگیری از ادامه این روند را در دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد: لایحه مربوط به تغییر کاربری اراضی که در دوره قبل مجلس در حال بررسی و نهایی شدن در کمیسیون مربوطه بود، مجدد در دستور کار قرار گرفته با حفظ اراضی کشاورزی و تخریب سرزمین بررسی می‌شود.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری این لایحه در صحن علنی به تصویب برسد.

هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشت شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌گردد، چنانچه به صورت غیرمجاز و بدون اخد مجوز از کمیسیون تبصره 1 ماده یک قانون تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها صورت گیرد، جرم بوده و ماموران جهاد کشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع جهت انعکاس به مراجع قضایی اعلام نمایند.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha