کد خبر: تحقیق-و-تفحص-از-هر-سازمانی-حق-نمایندگان
۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶

اخیرا یک طرح تحقیق و تفحص راجع به یک سری موارد مثل طرح تحول سلامت طرح شده، ولی  به طور خاص برای سازمان غذا و دارو نبوده است

محسن علیجانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت درخصوص طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان غذا و دارو اظهارداشت: اخیرا یک طرح تحقیق و تفحص راجع به یک سری موارد مثل طرح تحول سلامت طرح شده، ولی  به طور خاص برای سازمان غذا و دارو نبوده است.

علیجانی با بیان این که یکی از محورهای بحث، روی مصارف، منابع  ومنابع مالی بوده، تصریح کرد:تحقیق و تفحص حق نمایندگان است که  می توانند در هر موضوعی که  تشخیص دهند ورود کنند. کسانی که تحقیق و تفحص می  کنند، مایل هستند  که اطلاعات بیشتری از آن سازمان داشته باشند و به معنای پیش قضاوت نیست. به عبارتی تحقیق و تفحص به این معنا نیست  که بگویند حتما کسی می خواهد از جایی تحقیق داشته باشد، نماینده حق داشته، می تواند سوال کند و کسانی که مجری هستند پاسخ می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید نفس تحقیق و تفحص جا بیفتد. معنای آن خدایی نکرده اختلاس در آن سازمان نیست. می خواهند که مواردی شفاف شود که اگر موردی باشد، نمایند گان پیگیری می کنند و اگر هم نباشد که تشکر می کنند.

وی با اشاره به برخی از نمانیدگان سوال کننده، خاطرنشان کرد: اخیرا قاضی پور، محجوب و جلودارزاده به اتفاق یک سری از نمایندگان دیگر، بحث تحقیق از  طرح تحول سلامت را مطرح کردند که در یک فضای خوبی سوال ها طرح شد. همچنین  در یک فضای خوب هم وزیر پاسخ می دهند که اگر نمانیدگان قانع شدند که بحثی نیست و اگر نشدند بررسی بیشتر می شود.

علیجانی یادآور شد: در مجموع تحقیق و تفحص از هر سازمانی خوب بوده و ایرادی ندارد.

 

 

کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha