کد خبر: تحقق-اقتصاد-مقاومتی-نیازمند-تمرکز-بر-پ
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تمرکز بر پیشگیری به جای درمان است

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت، پیرامون راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای کاهش وابستگی است که این امر می‌تواند در مواد اولیه دارویی و تجهیزات اجرایی شود.
وی با اشاره به هزینه‌های بسیار درمان در کشورمان تصریح کرد: ما می‌توانیم با تکیه بر طب سنتی، گیاهی و اسلامی اقداماتی انجام دهیم که وابستگی خود را در همه موارد کمتر بگیریم.
آریایی‌نژاد با تاکید بر اهمیت تحقق و پژوهش در تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه کنیم آن است که می‌توانیم با تحقیق و پژوهش به مواد اولیه دست پیدا کنیم تا شرایط برابری ایجاد شود.
وی با بیان اینکه که پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: پیشگیری نسبت به درمان کم‌هزینه و آسانتر است و باعث می‌شود در هزینه‌کردها نیز صرفه‌جویی شود، از طرفی سطح بندی خدمات، پزشک خانواده، سیستم ارجاع موجب صرفه جویی و بهره وری می‌شود که در نهایت همه به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند‌.
آریایی‌نژاد همچنین پیرامون تخلفات پزشکی گفت:نظرم این است که تخلفاتی که ناشی از تسامح و تساهل است نسبت به آنهایی که عمدی و به قصد تجارت صورت می گیرد تفاوت دارد اما گاهی برخی می خواهند دیگران را فدای اهداف خودشان کنند که به نظرم باید با قاطعیت تمام با آن برخورد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha