کد خبر: تجویز-منطقی-و-مصرف-بهینه-دارو،-موجب-ارت
۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸

مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران گفت: ما در صدد هستیم تا با حمایت، پشتیبانی و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی استان و سازمان های بیمه گر، به سمت فرهنگ سازی تجویز منطقی دارو حرکت کنیم.

   به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران؛ دکتر رسول ظفرمند طی سخنانی در جلسه مشترک سازمان های بیمه گر با دانشگاه های علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: در صدد هستیم  تا با حمایت، پشتیبانی و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی استان و سازمان های بیمه گر، به سمت فرهنگ سازی تجویز منطقی دارو حرکت کنیم.

   بر اساس این گزارش، رییس شورای هماهنگی سازمان های بیمه گر استان افزود: بهینه سازی مصرف دارو سبب ارتقای سطح کیفی خدمات، برنامه ریزی بهتر در امور بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش هدفمند و در نهایت افزایش سطح آگاهی و توانمندسازی جامعه از امور بهداشتی، درمانی و دارویی خواهد شد.

   دکتر ظفرمند همچنین در این جلسه مشترک که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل، برگزار شد، افزود: ما در صدد هستیم تا در گام نخست، با انعقاد تفاهمنامه همکاری بین طرفین، فرهنگ سازی مناسبی در زمینه مصرف داروهای غیر ضروری و مدیریت مصرف دارو در بیماریهای شیمی درمانی شکل گیرد.

   وی افزود: بعضی از داروهای موجود در بازار برای مصرف بیماران شیمی درمانی غیر ضروری است و هزینه های زیادی نیز به همراه دارد و بر همین اساس در برخی موارد، داروهای جدید، بدون اطلاعات کافی در زمینه کارایی توزیع می شود که لازم است هماهنگی جامعی بین دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های بیمه گراستان به وجود آید تا لیستی جامع از داروهای مورد نیاز و موثر برای بیماران تهیه تا خدمات بهتر و با کیفیت مناسب به بیماران شیمی درمانی ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha