کد خبر: تجهیز-آتش-نشانی-به-امداد-هوای-باید-در-اس
۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت : ساختمان پلاسکو مصداق بارزی است که در اطفای حریق آن می بایست از امداد هوایی و هلی کوپتر های آتش نشانی استفاده می شد .

به گزارش خبرگزاري سلامت  محسن سرخو در سیصد و بیست و سومین جلسه شورا ، گفت: روز یکشنبه فیلمی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد با این مضمون که شهردار در سال 93 به شورا درخصوص ساختمان پلاسکو تذکر داده و شورا اقدامی نکرده است و در آن فیلم تمام تقصیرها گردن شورا انداخته شده است.

 

وی ادامه داد: برای روشن شدن افکار عمومی لازم است توضیحاتی را ارائه دهم؛ این جلسه بعد از حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری که متاسفانه دو نفر از هموطنان ما کشته شدند، برگزار شد. باید آن موقع شهردار استعفا می‌داد اما ما را متهم به سیاسی‌کاری کردند، شاید اگر قالیباف استعفا داده بود امروز شاهد این اتفاق نبودیم.

 

سرخو تصریح کرد: مطابق قانون، اخطار باید به مالک داده شود نه صاحب سرقفلی و یا مستاجر؛ اخطارهای پلاسکو باید به بنیاد مستضعفان فرستاده می‌شد. شورا بعد از حادثه خیابان جمهوری چهار مصوبه داشت که شهرداری را مکلف کرده بود استانداردهای ایمنی، آتش‌سوزی و استحکام‌سازی را به شورا ارائه دهد. در آن مصوبه شهرداری مکلف شده بود هلی‌کوپتر و تجهیزات جدید آتش‌نشانی تهیه کند.

 

وی در پایان گفت: مردم از ما انتظار دارند به این حادثه رسیدگی کنیم و شهرداری را مکلف کنیم به یگان هوایی مجهز شود و صداوسیما به‌جای این برنامه‌های بی‌محتوا، برنامه‌های آموزشی برای مقابله با آتش پخش کند. قیمت یک هلی‌کوپتر آتش‌نشان 10 میلیارد است اما شهرداری آن را تهیه نکرد. ساختمان پلاسکو مصداق بارزی است که در اطفای حریق آن می بایست از امداد هوایی و هلی کوپتر های آتش نشانی استفاده می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha