کد خبر: تثبیت-ظرفیت‌های-آموزش-پزشکی-کشور-در-س
۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳

معاون آموزشی وزارت بهداشت، محاسبات نیروی انسانی را از اقدامات موثر در توسعه هدفمند خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی برشمرد و اذعان داشت: با توجه به این که دانشگاه‌ها با تمام ظرفیت‌ در حال فعالیت هستند، سال آتی به عنوان تثبیت ظرفیت‌ها در حوزه آموزش پزشکی کشور است.

 

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار حوزه بداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع راهنمای بالینی، از مدت‌ها پیش با همکاری انجمن‌های علمی و بوردهای تخصصی برای طی مسیر برنامه‌ریزی شد و این آمادگی وجود دارد با به‌کارگیری پیشنهادات و نقطه نظرات برای ارتقای کیفیت خدمات اقدام شود.

لاریجانی با اشاره به موافقت وزیر بهداشت با 200 مورد در قالب راهنمای بالینی، از ابلاغ آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی طی چند روز آینده خبر داد و مشخص شدن مسیر را مهم‌ترین مزیت اجرای این برنامه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: البته تحقق این مهم، فعالیت جدی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در قالب چارچوب تایید شده راهنمای بالینی است که برای برگزاری جلسات مربوط در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

لاریجانی گفت: با توجه به این که دانشگاه یک محیط علمی است، خواسته شده چنانچه می‌توانند نقش سازنده‌ای در این مسیر داشته باشند، با تشکیل کمیته‌های بیمارستانی نسبت به بررسی موارد اقدام شود تا نسبت به برنامه‌ریزی برای خدمات با توالی کم و هزینه بالا اقدام و برای خدماتی با توالی زیاد کارنامه‌ای تشکیل شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصص با بیان این‌که راهنمای بالینی برای ارتقای ارئه خدمات اقدام موثری است، افزود: بر اساس برنامه انقلاب فرهنگی، برنامه مدونی برای آموزش پزشکی در چارچوب مشخص وجود دارد و فعالیت‌های ما بر اساس آمایش در حال گسترش است.

لاریجانی گفت: توسعه ما در مناطق دهگانه کشور در حال ساماندهی است و هدفمندتر از گذشته دنبال می‌شود.

وی، محاسبات نیروی انسانی را از اقدامات موثر در توسعه هدفمند خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی برشمرد و اذعان داشت: با توجه به این که دانشگاه‌ها با تمام ظرفیت‌ در حال فعالیت هستند، سال آتی به عنوان تثبیت ظرفیت‌ها در حوزه آموزش پزشکی کشور است.

لاریجانی یادآور شد: ظرفیت پذیرش دانشجو بستگی به محاسبات ما دارد؛ در سال آتی بنا داریم نیازهای هیات علمی در نقاط مختلف کشورزیاد است، در سال جاری با توجه به محاسبات انجام شده و شرایط اقتصادی دانشگاه‌ها، در صدد جذب 2 هزار نفر در قالب هیات علمی هستیم که طی چند هفته آینده و پس از اخذ مجوز لازم، مسیرگزینش و انتخاب برای دانشگاه‌ها هموار خواهد شد.

 

کد خبرنگار: 41025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha