کد خبر: تبعات-جدی-کفش-های-پاشنه-بلند-نکاتی-برای
۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲

 دانشگاه علوم پزشکی تهران هشدار داد: استفاده از کفش های پاشنه بلند به صورت طولانی مدت و مداوم کمر دردهای جدی در پی دارد. علمیعضو هیأت

 

فیزیوتراپیست ابراهیم انتظاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: به لحاظ این که وزن بدن بر هر دو پا تقسیم می شود حال در صورتی که این وزن نابه جا تقسیم شود موجب ایجاد دردهای کمری خواهد شد بنابراین در انتخاب کفش باید دقت کافی اعمال شود.

وی افزود: خانم هایی که از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنند بیشتر دچار دردهای سیاتیک و کمردرد می شوند.

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: استفاده از کفش های پاشنه بلند به صورت طولانی مدت کمردردهای بسیار بدی را به ارمغان می آورد؛ بنابراین بهتر است که پاشنه های کفش طبیعی باشد؛بهترین پاشنه برای اکثریت و افراد دچار کمر درد کفش هایی با پاشنه پهن و حدود 2 سانتی متر است.

 انتظاری تأکید کرد: یکی از کفش های بسیار نامناسب برای استفاده مداوم کفش های اسپرت است که باید برای ورزش کردن استفاده شود، البته کفش های ورزش هم برای رشته های گوناگون متفاوت است.اگر برای کودکان از چنین کفش هایی استفاده شود پاهایشان تغییر شکل خواهد داد و این امر در سنین بالاتر موجب دردهای مختلف مچ پا، کمر و زانو خواهد شد.

وی گفت: کفش خوب باید سینه پا را به صورت کامل بپوشاند و محکم باشد؛ حال اگر کفشی پشت پا نداشته باشد و فقط دارای پنجه باشد مانند دمپایی، اگر طولانی مدت استفاده شود به دلیل این که فرد مجبور اس با پنجه پا وزن کفش را تحمل کند دچار دردهای مختف نظیر درد پنجه،پاشنه،مچ، کف پا و در نهایت کمر درد و زانو درد خواهد شد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha