کد خبر: تبعات-جدی-دخالت-افراد-فاقد-صلاحیت-در-کا
۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱

متخصص پوست و مو گفت: متأسفانه دخالت افراد غیر متخصص و فاقد صلاحیت در کار متخصصین پوست عوارض شدیدی را برای بیماران به بارآورده است.

 

دکتر محمد شهیدی دادرس در گفتگو با خبرنگار تغذیه و سلامت خبرگزاری سلامت اظهارداشت: بیماران برای انجام کارهایی مانند لیزر، تزریق فیلرها، بوتاکس و هر روشی که برای جوانسازی صورت انجام می شود باید به جاهای معتبر و متخصصین پوست مراجعه کنند حال آن که در غیر این صورت گاهی اوقات عوارض بسیار جبران ناپذیر و غیر قابل اصلاح پدیدار می شوند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بر عملکرد پزشکان عمومی کنترل درستی وجود ندارد؛ گفت: البته گرایش به دخالت در کار متخصصین پوست از سوی پزشکان عمومی به دلیل کسب درآمد و مراجعین کم آنها است.

وی تأکید کرد: آرایشگاه ها به هیچ عنوان صلاحیت انجام کارهای مربوط به متخصصین پوست را ندارند؛ اما به هر حال پزشکان عمومی دوره طب را گذرانده اند.

متخصص پوست و مو هشدار داد: عوارض دخالت آرایشگران و افراد فاقد صلاحیت وضع بسیار بدی را برای بیماران در پی دارد؛ مانند اسکارها و جوش های خیلی بد و... که غیر قابل اصلاح هستند. البته این گونه عوارض خیلی شایع نیست اما کم هم دیده نمی شود که به طور جدی برای آن باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: قدر مسلم در صورتی که افراد با تحقیق و بررسی به پزشک مراجعه کنند برای آنها مشکلی ایجاد نمی شود؛ البته نظارت و بررسی های اساسی و درست وزارت بهداشت در تابلوهای مطب پزشکان عمومی اهمیت شایانی دارد زیرا درج پوست؛ مو و زیبایی در تابلوها به یک معضل جدی تبدیل شده زیرا بسیاری از افراد فکر می کنند که پزشک عمومی متخصص پوست است و از ما می پرسند شما متخصص زیبایی هستید؟ در حالی که ما اصلا تخصص زیبایی نداریم عده ای این قضیه را به غلط و بدون صلاحیت باب کرده اند.

وی تأکید کرد: بنابراین تابلوها باید ساماندهی وعنوان درستی برای آنها درج شود و نکته مهم آن که مردم باید بدانند با پزشک عمومی طرف هستند نه متخصص پوست و مو.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha