کد خبر: تاکید-نماینده-سازمان-بهداشت-جهانی-در-ا
۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۴

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بر ادامه طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و گفت: باید از این طرح حمایت شود تا از بین نرود و در مرحله دوم نیز باید اموری چون پزشک خانواده و نظام ارجاع مورد نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  وبدا، دکتر ثمین صدیق در نشست با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان از تلاش های وزارت بهداشت برای  اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت قدردانی کرد.

 وی افزود: یکی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت تحت پوشش قرار گرفتن 10 میلیون نفر از جمعیت ایران در این طرح است که با اجرای این طرح هزینه ای که مردم برای درمان پرداخت می کنند کاهش یافته است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران افزود: در طرح تحول نظام سلامت عدالت رعایت شده زیرا بیشتر افرادی از این طرح استفاده کردند که قدرت مالی نداشتند و در نقاط محروم زندگی می کردند.

 وی از دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت را بهبود وضعیت بیمارستان ها از لحاظ فیزیکی عنوان کرد.

 وی در ادامه با بیان اینکه اعتبار بخشی باید به صورت دقیق در سیستم مشخص شود، گفت: باید یک واحد مستقل غیر از وزارت بهداشت اعتبار بخشی آموزشی و خدمت در بیمارستان ها را ارزیابی کند آنچنان که در کشورهای دیگر نیز اینگونه است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در ادامه این نشست به برنامه های آموزشی سازمان بهداشت جهانی در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه ها آموزش دادن به مدیران بیمارستان ها بوده است.

دکتر ثمین صدیق  ادامه داد: هفت نفر از نخبگان سازمان جهانی بهداشت برای آموزش دادن به مدیران بیمارستان ها به ایران دعوت شدند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران اضافه کرد: در این طرح آموزشی هفت موضوع شامل حاکمیت بالینی، امور مالی، منابع انسانی، تدارکات، سیستم اطلاعات، کیفیت و ایمنی و آمادگی در برابر بحران ها و حوادث در نظر گرفته شد.

 به گفته وی با آموزش دادن به مدیران بیمارستان ها امیدواریم در هر استان بتوانند 100 نفر این آموزش ها را فرابگیرند.  

 لازم به ذکر است، دکتر ثمین صدیق به منظور بررسی وضعیت بهداشتی اتباع و وضعیت بهداشتی استان و شهر کرمان و بازدید از دبیرخانه دائم مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی مدیترانه شرقی که در کرمان مستقر است به کرمان سفر کرده است.

 بازدید از پژوهشکده آینده پژوهی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه، بازدید از مرکز مشاوره رفتاری و دیدار با استاندار کرمان از برنامه های سفر دکتر ثمین صدیق به کرمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha