کد خبر: تاکید-بر-افزایش-سهم-تولید-تجهیزات-پزشک
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۷:۰۳

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه اهتمام جدی وزارت بهداشت برای مبارزه با قاچاق کالا و دارو گفت: قاچاق کالا و دارو تنها به اقتصاد کشور ضربه نمی‌زند بلکه سلامت مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث، با تشکر از حمایت و پشتیبانی وزیر بهداشت گفت: سازمان غذا و دارو یکی از بازوهای وزارت بهداشت و درمان است و ما با تمام وجود در خدمت مردم هستیم.

وی با بیان اینکه پرتال سازمان غذا و دارو نهایی شده است، تصریح کرد: در حوزه مکمل و لوازم آرایشی هم در حال آماده شدن است و نتیجه آن موجب می‌شود که اصالت کالا به خوبی شناسایی شود.

دیناروند با بیان اینکه در این صورت امکان قاچاق کالا و دارو تنگ می‌شود، اظهارداشت: هم اکنون در بیمارستان‌های دولتی امکان ورود کالا قاچاق وجود ندارد.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان برای ریشه‌کن کردن ورود قاچاق دارو اهتمام جدی داریم، تصریح کرد: قاچاق کالا و دارو تنها به اقتصاد ضربه نمی‌زند بلکه سلامت مردم را تهدید می‌کند.

دیناروند با بیان اینکه سیاست دولت و وزارت بهداشت و شخص وزیر تقویت زیرساخت‌های سلامت است، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که پروژه های مشترکی با شرکت های خارجی انجام شود اما سهم تولید در تجهیزات پزشکی باید به شصت درصد برسد در حالی اکنون سهم واردات این میزان است و این امر باید تغییر کند هرچند کار سختی است اما نشدنی نیست.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با انجمن تولیدکنندگان جلسات مرتبی داریم، اظهارداشت: در صدد هستیم تا حمایت های قانونی را از تولیدکنندگان خارجی  داشته باشیم و بتوانیم در این عرصه موفق شویم.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha