کد خبر: تأثیرات-چاقی-و-سیگار-بر-کمر-درد-دراز-و-ن
۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶

فوق تخصص جراحی ستون فقرات هشدار داد: مصرف سیگار موجب افزایش کمر درد می شود؛ یعنی در افراد سیگاری بروز کمر درد بسیار بیشتر از افرادی است که از سیگار استفاد نمی کنند.

 

دکتر حمید بهتاش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با تأثیر چاقی در بروز کمر درد بیان داشت: خوشبختانه در کمر درد نقش چاقی مانند زانو نیست.
وی افزود: پس از چاقی فرد ابتدا به زانو فشار متحمل می شود، اما در هر صورت اگر چاقی از حد متعارف عبور کند و به حد بزرگی بیش از حد شکم برسد موجب جلوکشیدن کمر می شود یعنی گودی کمر افزایش می یابد.

متخصص جراح استخوان و مفاصل تصریح کرد: زمانی که چاقی در شکم بیش از حد باشد و شاخص توده بدنی از 26 تا 27بالاتر برود به کمر فشار وارد می کند که در چنین مواقعی بهترین کار رژیم درمانی و استفاده از کرست های مخصوص کمر است.

وی تأکید کرد: به طور معمول توسط اطرافیان به افراد چاق انجام دراز و نشست توصیه می شود در حالی که این کار موجب خراب شدن دیسک خواهد شد بنابراین افراد چاق باید تحت نظر پزشک به مدت 4هفته آب درمانی و بعد از آن پیاده روی و دویدن سبک را پیش رو بگیرند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: نشستن طولانی مدت به مراتب بدتر از راه رفتن است یعنی زمانی که افراد بنا به شرایط کاری مجبور به نشستن های طولانی مدت هستند هر نیم ساعت یک بار 2 تا 3 دقیقه قدم بزنند.

 

کد خبرنگار: 410100

 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha