کد خبر: بیمه-سلامت-100-درصد-هزینه-بیماران-خاص-و-صع
۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۸

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: بیمه سلامت 100 درصد هزینه بیماران خاص و صعب العلاج را پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاري سلامت ؛ دکتر وحید سید خلیل اللهی گفت: 470 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی رایگان قرار دارند که از 10 سال پیش آغاز شده است و خدمات در قالب 86 مرکز بهداشت ارائه می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: با وجود همه تنگناهای اعتباری ، بیمه سلامت همه هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش این استان را تامین می کند.
دکتر وحید سید خلیل اللهی همچنین تشریح کرد: یک هزار و 95 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج در استان اردبیل تا پایان سال 1394 زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که در مجموع 104 میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.
وی افزود: 16 میلیون ریال برای بیماران دیالیزی، 11 میلیون ریال برای تالاسمی، هفت میلیون و 150 هزار ریال برای بیماران هموفیلی، پنج میلیون و 500 هزار ریال برای بیماران مبتلا به ام. اس و 62 میلیون و 500 هزار ریال برای یک دوره رادیودرمانی به صورت ماهانه هزینه می شود که شامل 100 درصد هزینه هاست.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این در حالی است که بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش در زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید 922 نفر بود که در مجموع 50 میلیارد ریال برای درمان آنها پرداخت شد.
وی در ادامه مجموع افراد تحت پوشش بیمه در استان اردبیل را بیش از 800 هزار نفر عنوان کرد که 65 درصد جمعیت بیمه شده را تشکیل می دهند و از این میان 470 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی رایگان قرار دارند که از 10 سال پیش آغاز شده است و خدمات در قالب 86 مرکز بهداشت ارایه می شود.
دکتر خلیل اللهی همچنین اضافه کرد: 194 هزار و850 نفر در سال گذشته زیر پوشش بیمه ایرانیان و سلامت همگانی قرار داشتند که نسبت به سال پیش از آن هفت درصد رشد داشت و 360 میلیارد ریال هزینه بستری آنها توسط این اداره کل برعهده گرفته شد که از نظر هزینه ای نیز 72 درصد افزایش یافت.
وی در ادامه مجموع هزینه انجام شده برای طرح بیمه روستایی و پزشک خانواده در سال گذشته را 380 میلیارد ریال برآورد کرد و مجموع هزینه درمانی و تعهدات بیمه سلامت استان را 2 هزار و 260 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود این مبلغ در سال جاری به 2 هزار و 600 میلیارد ریال برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha