مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران با تاکید بر این که مداوای بیماران نباید دستخوش اتفاقات سیاسی و تصمیمات حکومتی باشد، متذکر شد: اگر در طول تمام سال‌های فعالیت این بنیاد و همتایان اروپایی موفق به تشکیل کمیته «ضد تحریم غذا و دارو» شویم، برای تمام تاریخ اقدامی ارزشمند و مهم است.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر علی داوودیان گفت: طی هشت سال گذشته همواره برای ایجاد امید و شور زندگی برای بیماران نادر تلاش شده و امروز که هیات بلندپایه اتحادیه بیماری‌های نادر اروپا (EUPRORDIS) در این جلسه حضور دارند، امیدواریم خبر خوشی را برای بیماران داشته باشیم.

داوودیان در جمع اصحاب رسانه تبادل اطلاعات، رونمایی از دستاوردها، توانمندی ها و تازه‌های علمی – تحقیقاتی و درمانی بنیاد بیماری‌های نادر ایران را به عنوان محورهای این جلسه معرفی و تصریح کرد: تشکیل کمیته «ضد تحریم دارو و غذا» مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این نشست است.

وی با تاکید بر این که مداوای بیماران نباید دستخوش اتفاقات سیاسی و تصمیمات حکومتی باشد، متذکر شد: اگر در طول تمام سال‌های فعالیت این بنیاد و همتایان اروپایی موفق به تشکیل کمیته مذکور شویم، برای تمام تاریخ اقدامی ارزشمند و مهم است.

داوودیان خطاب به هیات بلندپایه اتحادیه بیماری‌های نادر اروپا خاطرنشان کرد: تلاش برای رفع تحریم‌های دارو و غذا را جدی تلقی نمایید.

وی با اشاره به جمعیت کشور اذعان داشت: در ایران یک میلیون و 200 هزار نفر به بیماری‌های نادر مبتلا هستند و آگاه ساختن مردم از مشکلات این افراد بر عهده رسانه‌ها است.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha