کد خبر: بیانیه-سازمان-و-کمیته-پرستاری-جامعه-پز
۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳

سازمان و کمیته پرستاری جامعه پزشکی در بیانیه ای فرا رسیدن روز پرستار را به تمامی پرستاران تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت ، متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:

«بسمه تعالی»

سپهر درخشان نظام سلامتی با جغرافیایی به وسعت ایران اسلامی، همواره صحنه تجلی همدلی و اتحاد یکایک عناصر خدمتگزار در عرصه بهداشت و درمان بوده و پرستار در این میان، کانون هم افزایی، نظم دهی و پیوستگی به تیم درمان است.

پرستاری در فرهنگ اسلامی تلفیق علم، هُنر و تعهد است و آمیختگی این عناصر در قامت سپیدپوشی خستگی ناپذیر به نام "پرستار مسلمان"، امروز می‌تواند به عنوان الگویی نو و قابل تکثیر برای نظامات سلامت دیگر کشورها مطرح شود.

"پرستار مسلمان" محصول ذهنی یک آرمان دست یافتنی نیست، او را میتوان در اضطراب و پویش عالمانه آن ثانیه های سیاه و سنگینی که قلب یک انسان در سینه، بی طپش، منتظر دستانی احیاگر است

و یا در اتاق عمل و در کنار جراح، در حالی که در دستی ابزار جراحی و بر لب ترنم " امن یُجیب" دارد و

 یا در منتهاالیه مرزهای اعتقادی اسلام ناب، در درمانگاه های جبهه مقاومت و در دفاع از حریم و حرم، به نظاره نشست.

 

هرچند مُدعی هستیم که سنجه های علم سکولار پزشکی، امکان سنجش جایگاه (پرستار مسلمان) را ندارد، اما توجه به تراز بالای پرستاری ایران در سطح جهان، خود گویای پیشرفت همان ابعادی است که "علم انسان محور و بیگانه از خدا در غرب" توان درک آن را داشته است.

 

بسیج جامعه پزشکی همواره خود را مدیون حضور پُرشور و بی منت جامعه پرستاری می‌داند و ضمن تبریک روز پرستار، اعلام می کند:

 

1-  طرح تحول نظام سلامت علی رغم داشتن نقاط قوت و برکات مردمی، باعث افزایش حجم کاری پرستاران و به هم خوردن ضریب تعداد پرستار به مردم شده و تلاشهای صورت گرفته برای افزایش استخدام پرستاران نتوانسته است پاسخگوی نیاز حقیقی مراکز درمانی باشد لذا از همه متولیان امر در دولت می‌خواهیم نسبت به تامین هرچه سریعتر نیروی انسانی پرستاری اقدام نماید.

 

2-  تاخیر طولانی مدت در دریافت حق الزحمه  پرستاران اگر چه امروز به مسئله ایی عمومی برای همه صنوف درمانی و بهداشتی تبدبل شده؛

 اما این مسئله در جامعه پرستاری با توجه با اصافه کاری های بعضا اجباری صورت دیگری دارد ، در این شرایط افزایش اختلافات کارشناسی بین دو وزارتخانه بهداشت و درمان و رفاه باعث پیچیده تر شدن مسئله شده و ضروری است که پیش از پایان سال جاری ،اراده جدی برای حل این مشکل به وجود آید.

 

3-  بر همه نهادهای صنفی، علمی و اجتماعی در جامعه پرستاری فرض است که در چارچوب اساسنامه‌های قانونی خود از هرگونه اقدام و بیانی که منجر به افزایش تنش و تشتت در درون جامعه پرستاری و یا باعث افزایش شکاف بین پرستاران و دیگر اصناف خدمتگزار در نظام سلامت ‌شود، اجتناب نمایند؛ بی شک مسیر اعتلاء معنوی و مادی جامعه پرستاری از ایستگاه (تعامل و تفاهم و گفتگوی عالمانه) می گذرد و نهادهای دولتی و صنفی باید در اقدامی متقابل به این مسیر بازگردند.

 

در پایان سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن تبریک مجدد این روز فرخنده به همه سخت کوشان عرصه علم و عمل، اعلام می‌کند "کمیته پرستاری سازمان بسیج جامعه پزشکی" به نمایندگی از هزاران پرستار عضو این سازمان همچون گذشته در راستای اعتلای همه جانبه جامعه پرستاری از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha