کد خبر: بهره-وری-بالا-و-مدیریت-نیروی-انسانی-دو-م
۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹

همایش یک روزه " اقتصاد سلامت در حوزه درمان" با حضور مدیران، کارشناسان ستادی و مدیران حوزه اقتصاد درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری  سلامت  این همایش با اهداف تبیین ساختار اداری ،اجرایی و تامین منابع دفاتر ارزیابی فناوری سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت و شرح وظایف گروه های کمیته های اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات،ارزیابی فناوری های نوین سلامت، تدوین استاندارد و راهنمای سلامت، تعرفه گذاری و نظام های پرداخت و پرداخت مبتنی بر عملکرد، اقتصاد درمان و بیمه های سلامت برگزار شد.

دکتر آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در این همایش ، بهره وری بالا و مدیریت نیروی انسانی را دو بحث جدی در مدیریت بیمارستانی دانست و ضمن تاکید بر ارتقاء کیفیت ، کیفیت را بعنوان هدف سوم اقدامات حوزه درمان برشمرد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: امسال دانشگاه ها عمق دهی و بهبود کیفیت خدمات که یک کار بزرگ ملی است را کامل می کنند.

دکتر آقاجانی گفت:  برای نمره دهی کیفی به بخش های بیمارستانها باید یک تیم حساب شده و دقیق، بدون سوگیری، نمره واقعی بدهد و اگر مدیر پشتیبانی یا سرپرستار بخش می خواهند به تک تک پرسنل نمره بدهند واقعا نمره کیفی بدهند و این به معنای اصلی اعتباربخشی و پرداخت مبتنی بر عملکرد است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: در برنامه تحول نظام سلامت سه حلقه در حوزه اقتصاد درمان تشکیل شد و محافظت از  کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و پرداخت مبتنی بر عملکرد نقش مهمی دارد

دکتر  آقاجانی افزود: مدیریت مالی و کنترل هزینه ها از دیگر اقدامات ضروری برای پایداری و نهادینه کردن دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت است و اصل برنامه تحول نظام سلامت بر نیروی انسانی شاغل در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت است.

 وی با تاکید بر ضرورت تکریم پزشکان و پرستاران یادآور شد: پرستاران و پزشکان به خصوص پزشکان تمام وقت جغرافیایی تنها منبع درآمدشان بیمارستان ها هستند و باید تلاش کنیم پرداختی هایشان به موقع باشد و با معوقات بیمه ای مواجه نشویم و مورد تکریم باشند .

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: رسیدگی به اسناد بر اساس دستورالعمل واحد رسیدگی به اسناد برای جلوگیری از عملکرد سلیقه ای بیمه ها با توجه به محدودیت منابع به رغم کمک دولت و مجلس باید تبیین شود و  باید هزینه ها را مدیریت کنیم و هزینه تراشی برای مردم، دولت و بیمه نکنیم.

براساس این گزارش، دکتر علیرضا اولیایی منش، مدیر کل دفتر ارزیابی فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه وزارت بهداشت نیز در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با وبدا گفت: سهم زیادی از برنامه ریزی و فراهم آوری زیرساخت های برنامه تحول نظام سلامت بر پایه فعالیت ها و شرح وظایف و اقدامات گروه اقتصاد درمان در دبیرخانه ستاد کشوری برنامه تحول در وزارت بهداشت شکل گرفت.

وی افزود:  در حقیقت طرح تحول نظام سلامت با برنامه ها، تصمیمات و اقدامات انجام شده در این واحد متبلور شد.

دکتر اولیایی منش اقداماتی چون کاهش پرداختی بیماران بستری ، بیمه های سلامت، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و پرداخت مبتنی بر عملکرد را از جمله دستاورهای طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: برکات و نتایج کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت در سال های آینده مشخص خواهد شد و اگر مشکلات منابعی برطرف بشود ، خواهیم دید که اتفاق بزرگی در کتاب تعرفه سلامت افتاده و حداقل از سمت ارائه کنندگان خدمات تسهیلات فراهم شده است.

وی به تدوین گایدلاین ها ( راهنماهای بالینی) به عنوان حلقه مفقوده ارائه خدمت در نظام سلامت اشاره کرد و گفت:  بیش از 70مرکز مدیریت دانش بالینی جهت مدیریت نوین خدمات سلامت و جلوگیری از هدررفت منابع در این حوزه تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha