کد خبر: بهترین-نوشیدنی-برای-افطار-تا-سحر-زولبی
۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵

متخصص طب سنتی با اشاره به بهترین نوشیدنی‌ها برای افطار تا سحر گفت: باید از مصرف مواد سرخ‌کردنی،‌گوشت گاو، غذاهای شور، شیرین و پر ادویه هنگام افطار  خودداری کرد.

 

نعمت الله مسعودی در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با موضوع افطاری و دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: به دلیل اینکه فاصله افطار تا سحر اصولاً مدت زمان زیادی نیست بهتر است در صرف افطار زیاده‌روی نشود و از غذاهای سبک مثل فرنی بسنده کرده و از مصرف شام پرهیز کنند.

 

متخصص طب سنتی افزود:‌همچنین توصیه می‌شود روزه‌داران عزیز افطار خود را با آب گرم و عسل باز کنند چرا که حکمای طب سنتی همچون حکیم عقیمی معتقد است مصرف دو تا سه جرعه آب جوش خنک دستگاه گوارش را پاکسازی کرده و به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه از مصرف آب سرد هنگام افطار باید خودداری شود، گفت: استفاده از حلیم و آش‌رشته نیز غذای غلیظ برای افطار به شمار رفته و باید در فصل بهار و تابستان مصرف این غذاها را کاهش داد.

 

 

متخصص طب سنتی تأکید کرد: زولبیا و بامیه و شیرینی‌های غلیظ مصرف آن بسیار برای بدن مضر بوده و غلظت خون را افزایش می‌دهد لذا توصیه می‌شود استفاده از توت خشک، مخلوط آب و عسل و آب‌لیمو جایگزین آن شود چرا که هم قوی بوده و هم پاک‌کننده عروق کبد و قلب است.

 

مسعودی تصریح کرد: برای رفع تشنگی بین افطار و سحر توصیه می‌شود آب به صورت تنهایی مصرف نشود و برای رفع این مشکل مصرف عرق کاسنی و عرق شاه‌تره مد نظر قرار گیرد. همچنین مخلوط عسل و آب‌لیموی طبیعی همراه آب یا شربت خاکشیر نیز بهترین نوشیدنی برای افطار تا سحر است.

 

وی با بیان اینکه می‌توان تخم ریحان و اسفرزه را با شربت خاکشیر مخلوط و تشنگی افطار تا سحر را به این طریق رفع کرد، گفت: شربت سکنجبین رقیق نیز برای رفع این مسئله مؤثر است البته باید از مصرف مواد سرخ‌کردنی،‌گوشت گاو، غذاهای شور، شیرین و پر ادویه خودداری کرد.

کدخبرنگار41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha