کد خبر: بهترین-دارو-برای-بیماران-دیابتی-ایجاد
۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۶

دیابتولوژیست با اشاره به بهترین دارو برای بیماران دیابتی گفت: در صورتی  که برای مدت طولانی كنترل قند خون بد باشد ممكن است خطر ایجاد اختلالات عصبی در روده و در نتیجه یبوست در بیماران دیابتی به وجود آید.

 

مهریار خسروشاهی در گفت‌وگو با خبرنگاربهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، در مورد مشکل یبوست در بیماران مبتلا به دیابت گفت: دیابت ممكن است یكی از علت‌های یبوست باشد. اگر برای مدت طولانی كنترل قند خون بد باشد ممكن است خطر ایجاد اختلالات عصبی را در روده به وجود آورد.

وی افزود: از آنجا كه حركات روده‌ای به وسیله اعصاب نیز كنترل می‌شوند درصورت اختلال در اعصاب روده‌ها مواد غذایی درون روده‌ها به طور صحیح حمل نمی‌شوند. در اثر توقف طولانی مدت مواد درون روده‌ها بخش اعظم مدفوع، آب خود را از دست می‌دهد و در نتیجه، گرفتگی روده پیش می‌آید.

این دیابتولوژیست ادامه داد:اگر چنین مشكلی برای مدت طولانی ادامه یابدمدفوع حاوی خون شده و درد ظاهر می‌شود كه گاهی با یبوست و گاهی با اسهال همراه است. كسی كه چنین مشكلی دارد بهتر است به پزشك مراجعه كند تا بفهمدآیا چنین وضعی ناشی از اختلال در اعضای بدن است و بتواند آن را درمان كند.

خسروشاهی اضافه کرد: اختلال در كار اعضای بدن ممكن است سر آغاز ایجاد یبوست باشد. نمی‌توان فقط با مشاهده بعضی علائم اظهار داشت كه یبوست وجود دارد. نمی‌توان گفت هر كه یكروز مدفوع دفع نكند دچار یبوست است. در حالت طبیعی دفع مدفوع هر 2 الی 3 بار در هفته كافی است تا در وضعیت عمومی انسان مشكلی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه در صورتی كه مدفوع پس از سه روز دفع نشود سفت می‌شود ودر آینده مشكلات جدی برای دستگاه گوارش به وجود می‌آورد، افزود:از نظرپزشكی هنگامی می‌توان اظهار داشت كه فردی دچار مشكل یبوست است كه دارای

علائم نا خوشایند همچون شكم پر، نفخ،  احساس شكم درد، كاهش توانایی درفعالیت‌های مختلف، سر درد و كلاً احساس ناخوش باشد.

این دیابتولوژیست در ادامه در پاسخ به اینکه با توجه به تنوع داروها برای درمان و پیشگیری دیابت چگونه بدانیم کدام بهتر است؟ گفت:اگر جزئیات بیماری خود را ندانید،تشخیص بهترین دارو مشکل است.گزینه های بسیار زیاد وخوبی وجود دارند که پزشک با تجربه می تواند به شما کمک کند.

خسروشاهی  اظهارداشت: بعضی از این داروها گرانتر از انواع دیگرند،اما این همیشه بدان معنا نیست که آنها بهتر باشند.شما در مورد داروهای جدید تحت بمباران تبلیغاتی قرار خواهید گرفت.این تبلیغات طوری وانمود میکنند که داروهای جدید بهتر از قدیمی ها هستند،اما این مسئله همیشه درست نیست.

وی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات سالها طول می کشد تا عوارض جانبی و مشکلات مرتبط با یک داروی جدید کشف شود، بسیار فکر خوبی است که از دارویی استفاده کنیم که مدت طولانی است استفاده می شود.این امر بستگی به شخصیت فرد دارد.

این دیابتولوژیست گفت: بعضی افراد علاقه به ریسک کردن داشته وچیزهای جدیدتررا ترجیح می‌دهند.بعضی دیگر محتاط ترند وبه هر حال، تصمیم اصلی درمورد داروی مناسب با پزشک است.

کدخبرنگار41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha