کد خبر: برگزاری-کارگاه-آموزشی-زنجیرۀ-سرما-برا
۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۴

به دنبال درخواست وزارت بهداشت سوریه و دفتر یونیسف سوریه از ایران برای برگزاری یک کارگاه آموزشی زنجیره سرمای واکسن برای مدیران مسئول برنامه واکسیناسیون کشور سوریه، این دوره توسط مرکز مدیریت بیماریهای واگیر با همکاری و میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان برنامه ریزی و  برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: هدف از برگزاری دوره، ارتقای دانش و عملکرد مدیران و کارشناسان موثر در برنامه ایمن سازی EPI کشور سوریه بود،که با حضور 17 نفر از مدیران و کارشناسان سوری، 2 نفر از دفتر یونیسف در سوریه، 2 نفر از مدرسان بین المللی و 2 نفر از اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن و زیر نظر مهندس مجتبی حقگو کارشناس خبره بین المللی در زمینه زنجیره سرمای واکسن  به مدت یک هفته 21 تا 28 تیر ماه برگزار شد.

 

دکتر سیدمحسن زهرایی افزود: علاوه بر مباحث علمی مرتبط که به صورت تئوریک تدریس شد شرکت کنندگان از زنجیره سرمای مرکزی جدید الاحداث، سردخانه منطقه ای همدان، و زنجیره سرمای واکسن درسطوح عملیاتی بازدید و به صورت عملی کار کردند.

وی بیان داشت:  جلسه جمع بندی کارگاه با حضور مسئولین سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و روابط بین الملل وزارت بهداشت در محل مرکز مدیریت بیماریهای واگیر برگزار شد و شرکت کنندگان در کارگاه همگی بر حداکثر کیفیت ممکن در محتوای علمی و مدیریت برنامه تاکید داشتند و رضایتمندی کامل خود را از حسن عملکرد وزارت بهداشت اعلام کردند.

دکتر زهرایی افزود: در این نشست بر توانمندی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر در برگزاری دوره های مشابه برای بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن و سایر بیماریهای واگیر برای سایر کشورهای منطقه تاکید شد.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن در پایان گفت: در این جلسه از اقدامات ارزشمند همکاران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان که در موفقیت این برنامه نقش چشمگیر داشتند تشکر و قدردانی بعمل آمد و در انتها به کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره آموزشی ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha