کد خبر: برگزاری-لیگ-جهانی-کبدی-با-حضور-۱۲-کشور-د
۷ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۴۱

رئیس فدراسیون کبدی از برگزاری لیگ جهانی کبدی در ایران با حضور ۱۲ کشور دنیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان لرستان ، محمدرضا مقصودلو ظهر شنبه در جلسه مجمع هئیت کبدی استان لرستان توسعه و تعمیم ورزش را از اهداف وزارت ورزش و جوانان دانست و اظهار داشت: اعضاء وزارت ورزش و جوانان همگی باید در راستای تحقق اهداف این وزارتخانه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه رشته کبدی هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان در المپیک آسیایی حضور دارد، بیان داشت: با توجه به در پیش رو بودن مسابقات جهانی کبدی و المپیک آسیایی همگی باید زمینه حضور موثر رشته کبدی را در این مسابقات فراهم آوریم.

رئیس فدراسیون کبدی گفت: رشته کبدی از سال ۷۵ تا کنون در کشور فعال شده و طی این ۱۹ سال توانسته است جایگاه خود را در ورزش کشور به خوبی نشان دهد به طوری که اکنون در رشته کبدی در جایگاه مقام دوم تا سومی جهان و آسیا قرار داریم.

مقصودلو بر لزوم تلاش برای ارتقاء جایگاه کبدی ایران در جهان تاکید کرد و افزود: تیم ملی کبدی هم اکنون در اردو به سر می برد و خود را برای مسابقات جهانی آماده می کند و از لرستان نیز ناصر رومیانی در تیم ملی کبدی حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه اهم برنامه فدراسیون کبدی مسابقات جهانی است، عنوان کرد: مسابقات جهانی کبدی از ۱۶ مهرماه امسال در هندوستان آغاز خواهد شد که در این مسابقات ۱۲ کشور شامل شش کشور جهانی از جمله آمریکا، کانادا، هلند، انگلیس و کنیا و شش کشور آسیایی از جمله ایران، پاکستان، هندوستان، ژاپن، کرده و بنگلادش حضور دارند.

رئیس فدراسیون کبدی گفت: فدراسیون جهانی کبدی با یک اسپانسر رایزنی هایی برای مقدمات حضور این رشته ورزشی در المپیک انجام می دهد.

مقصودلو با اشاره به اینکه اسپانسر خوبی در رشته کبدی اعلام آمادگی کرده تا بتوانیم سال آینده لیگ جهانی کبدی را با این ۱۲ کشور برگزار کنیم، افزود: همچنین تا کنون با نفت سپاهان و مجموعه گلرنگ به عنوان اسپانسر هیئت های کبدی مذاکراتی داشته ایم.

وی گفت: فدراسیون کبدی سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان از شهرداری تهران برای کمک به هیئت های خود دریافت کرد و آن را بین هیئت های استانی تقسیم کرد و امسال نیز از طریق نفت سپاهان و مجموعه گلرنگ کمک هایی به هیئت ها خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به اینکه کبدی یک رشته تیمی بوده که ثابت کرده است می تواند یکی از رشته های ثابت قدم در بازی های آسیایی باشد، بیان داشت: همان طور که در مسابقات ساحلی کبدی موفق شدیم مدال طلای آسیا را به دست بیاوریم در بازی های آسیایی جاکارتا نیز باید در بخش استاندارد موفقیت های خوبی به دست آوریم و تلاش می کنیم تعداد بیشتری از کبدی کاران لرستانی در تیم های ملی داشته باشیم.

مقصودلو به همکاری فدراسیون کبدی با نهادهایی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این راستا سال گذشته مسابقات کبدی دانش آموزان کشور در اردوگاه میرزاکوچک خان جنگلی رامسر برگزار شد امسال نیز دو استان کردستان و تهران برای برگزاری این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مسابقات کبدی دانشجویی کشور در بابلسر برگزار شد، اضافه کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها دو مرکز مهم استعداد یابی در رشته کبدی هستند که می توان ظرفیت آن ها را به رشته کبدی اضافه کرد.

 

خانه کبدی در لرستان تأسیس می‌شود/ خرید تجهیزات برای استان

 

احمدرضا مقصودلو همچنین در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ۱۱ استان کشور ورزشکارانی در تیم ملی کبدی حضور دارند، عنوان کرد: در این رشته ورزشی در بخش بانوان مشکل داریم که باید با کمک استان ها خود را در این زمینه تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون کبدی سال گذشته به عنوان یکی از ۱۰ فدراسیون برتر معرفی شد، افزود: فدراسیون کبدی توانسته است از حداقل ها به این جایگاه در ورزش کشور دست پیدا کند.

رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به اینکه برای توسعه رشته کبدی در استان لرستان با تمام توان پای کار هستیم، تصریح کرد: توانمندی های لرستان در رشته کبدی بسیار خوب است و امیدواریم بتوانیم مشکلات هئیت کبدی استان را مرتفع کنیم.

مقصودلو با تاکید بر اینکه هئیت کبدی لرستان باید تقویت شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه در بخش استعدادیابی باید به مربیان رشته کبدی کمک شود در این راستا امسال مبلغ قابل توجهی به مربیان این رشته تزریق خواهیم کرد و در بخش تجهیزات نیز لرستان را بهتر خواهیم دید همچنین در بخش سهمیه هیئتی تجدید نظر کرده تا بتوانیم مبلغ خوبی برای پرداخت بدهی های قبلی هئیت کبدی لرستان اختصاص دهیم.

وی یادآور شد: از اعتبارات سه ماه دوم فدراسیون کبدی مبلغی به استان لرستان کمک خواهد شد و تاتامی رشته کبدی را تا پایان سال در اختیار هئیت کبدی استان قرار می دهیم.

رئیس فدراسیون کبدی به برنامه های فدراسیون برای توسعه این رشته در لرستان اشاره کرد و گفت: فدراسیون کبدی در ارتباط با تاسیس یک خانه کبدی در خرم آباد و فعال کردن شهرستان های استان برای توسعه این رشته کمک خواهد کرد همچنین مربیان کبدی لرستان را تحت پوشش کمیته استعدادیابی فدراسیون کبدی قرار خواهیم داد.

مقصودلو با اشاره به اینکه فدراسیون کبدی در بخش استعدایابی این رشته در استان لرستان برنامه های ویژه ای دارد، اضافه کرد: برای این منظور کلاس های آموزشی با حضور سرمربی کبدی کشور و مربیانی از استان های همجوار برای ارتقاء رشته کبدی در استان برگزار خواهد شد همچنین کلاس های ارتقاء مربی گری و داوری رشته کبدی در استان برگزار می شود.

وی به برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا رشته کبدی در ارومیه طی سال جاری اشاره کرد و گفت: این مسابقات به خوبی در ارومیه برگزار شد و این آمادگی را داریم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان مسابقات بین المللی کبدی را در خرم آباد نیز برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت برگزاری مجدد انتخابات مجمع هیئت کبدی استان علیرغم انتخاب محمد جافری به عنوان رئیس هیئت کبدی استان در سال گذشته چنین گفت: در راستای تعامل با اداره کل ورزش و جوانان این انتخابات مجددا برگزار شد.

مقصودلو افزود: با توجه به اینکه هئیت های ورزشی باید با ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیون ها در تعامل کامل باشند هیئت های استانی تشکیل می شوند و در همین راستا امروز هیئت جدید کبدی لرستان تشکیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha