کد خبر: برنامه‌های-ویژه‌ای-برای-پیشگیری-از-آ
۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: بخش عمده ای از سلامت اجتماعی مردم با سلامت روان تامین می‌شود و به همین دلیل، برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سه سطح داریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر مجید رضازاده رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در گفتگو با برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت اذعان داشت: سلامت اجتماعی اولویت این سازمان است. زمانی که قرار است یک سازمان بار آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشد و از تحمیل هزینه و بار این آسیب‌ها به جامعه جلوگیری نماید، اهمیت ارتقای سلامت اجتماعی دوچندان می‌شود.

رضازاده با تاکید بر این‌که تمایل ما بر تمرکز برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای سلامت اجتماعی است، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از سلامت اجتماعی مردم با سلامت روان تامین می‌شود و به همین دلیل، برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سه سطح داریم.

آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی است که این مقام مسؤل بدان اشاره و بیان داشت: غربالگری در سطح دوم برنامه‌های پیشگیری ما قرار دارد و برای کودکان 6-3 سال غربالگری اضطراب اضافه خواهد شد که با تشخیص به موقع از ایجاد آسیب‌های اجتماعی در سنین بالاتر پیشگیری می‌شود.

رضازاده یادآور شد: با همکاری بخش غیردولتی، 1400 مرکز مشاوره عمومی و 200 مرکز مشاوره تخصصی برای اجرای برنامه‌های غربالگری این سازمان مشخص شده‌اند که با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی، آدرس این مراکز قابل مشاهده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha