کد خبر: بررسی-بستن-یا-نبستن-کمربند-ایمنی-نوربخ
۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۴۵
به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، سردار تقی مهری در حاشیه چهارمین همایش ایمنی و ترافیک که صبح امروز در محل دانشکده علوم انتظامی برگزار شد، گفت: بر اساس قانون، بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو اعم از سرنشینان جلو و عقب در جاده‌‌ها الزامی است. وی با بیان اینکه طبق آمارهای پلیس حدود ۹۰ درصد از شهروندان کمربند ایمنی خود را در خودروها می‌بندند، تصریح کرد: نبستن کمربند ایمنی یکی از مواردی است که سبب تشدید شدت و ضربات ناشی از حادثه شده و  آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد. سردار مهری ادامه داد: درباره این موضوع که آیا دکتر سیدتقی نوربخش و عبدالرحمان تاج‌الدین که در صندلی عقب خوردوی لندکروز نشسته بودند، کمربند ایمنی خود را بسته بودند یا خیر؟ هنوز برای پلیس احصا نشده و کارشناسان پلیس در حال بررسی این قضیه هستند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: علت اولیه وقوع این حادثه بر اساس نظر اولیه کارشناسان راهور مربوط به راننده سواری لنکروز، راننده تریلی و ناایمن بودن جاده است. سردار مهری همچنین با بیان اینکه در استان گلستان ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، تصریح کرد: حدود ۸۰ نقطه در جاده‌های برون شهری و ۲۰ نقطه نیز در معابر شهری است که درصد قابل توجهی از آنها رفع شده است. وی به آمار نقاط حادثه‌خیز در معابر سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سراسر کشور ۵ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که ۲ هزار و ۳۰۰ نقطه آن در راه‌ها و جاده‌های برون‌شهری است و مابقی در معابر داخلی. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اینکه چرا آمار جانباختگان حوادث رانندگی در سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: توجه داشته باشید که تعداد جانباختگان حوادث رانندگی از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۴ به ۱۶ هزار نفر در سال گذشته رسید و این در حالی است که تعداد خودروها و رانندگان ما چندین برابر افزایش داشته اما برای حفظ روند کاهشی و جلوگیری از رشد جانباختگان حوادث رانندگی لازم است که علاوه بر پلیس یکی از دستگاه‌های مسئول نیز پای کار بیایند. سردار مهری افزود: ارتقای ایمنی خودروها، افزایش ایمنی جاده‌ها و رسیدگی سریع در انتقال مجروحین و درمان در محل، از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و طبیعی است که پلیس به تنهایی نمی‌تواند همه این اقدامات را انجام دهد. وی درباره تاثیر وضعیت اقتصادی و کمبود بودجه در وقوع تصادفات رانندگی و ناایمنی راه‌ها گفت: در مورد رفع نقاط حادثه‌خیز دوستان ما در راهداری عنوان می‌کنند که عدم تخصیص اعتبار باعث شده تا نتوانند مشکلات را حل کنند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تفاوتی در اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی مسئولین با شهروندان وجود دارد، گفت: اجرای قوانین و مقررات در کشورمان برای همه است و همه در برابر آن یکسان هستند. خوشبختانه با بهره‌گیری از تجهیزات نوین دیگر تمامی خودروها جریمه شده و اتفاقا نمرات منفی نیز در صورت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز برایشان لحاظ خواهد شد. (ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha