کد خبر: برخورد-سلیقه‌ای-وزرای-آموزش-و-پرورش-ب
۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸
به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، پانته‌آ دری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تهران درباره عوامل و مشکلات پیش روی اجرای کند سند تحول اظهار کرد: سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالادستی، فلسفه تعلیم و تربیت نظام را ترسیم می‌کند. این سند یکی از اسناد بالادستی مهمی‌است که تغییر نظام جدید آموزشی بر مبنای آن قرار گرفته است و موجب ایجاد سند مهم دیگری با عنوان سند برنامه درسی ملی شده است. بنابراین یکی از نشانه‌های اجرای سند تحول بنیادین، تغییر نظام آموزشی به سیستم 6.3.3 است. وی افزود: تحول در نظام تعلیم و تربیت به تربیت رسمی‌ و عمومی‌ و نه همه ابعاد تربیت اختصاص پیدا می‌کند زیرا برای اینکه تمام ابعاد تربیت محقق شود، باید همه نهادها و سازمان‌ها و از همه مهم‌تر خانواده‌ها حضور داشته باشند. بنابراین بخشی از سند تحول بنیادین مربوط به تغییر ساختار، تغییر منابع آموزشی و تغییر کیفیت روندهای داخلی مدارس است. معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نظام جدید آموزشی هفت سال است که استقرار پیدا کرده عنوان کرد: در زیر نظام راهبری تربیتی و مدیریت، نظام ارزیابی صلاحیت‌ها و شایستگی حرفه‌ای معلمان را در دست اجرا داریم و آموزش‌های مکمل بر اساس این سیاست دنبال می‌شود. همچنین در زیر نظام برنامه درسی، کتاب‌های درسی را در ۱۲ پایه، بازنگری کردیم و کتاب‌های نونگاشت، مبتنی بر ساحت‌های شش گانه تربیتی طراحی شده‌اند. معلم‌ها قرار است آموزش‌های حین خدمت را بر اساس این کتاب‌ها بگذرانند تا به تسهیل‌گران آموزشی تبدیل شوند. (ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha