کد خبر: برخورداری-700-هزار-روستایی-همدان-از-خدما
۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۴۹

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: 700 هزار روستایی در همدان از خدمات بیمه سلامت که در خانه های بهداشت و مراکز بهداشت روستایی ارائه می شود برخوردار هستند.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران؛ دکتر سعید فرجی افزود: در حال حاضر خدمات پیشگیری و درمان بیمه سلامت در 578 خانه بهداشت روستایی و 135 مرکز بهداشتی درمانی روستایی به بیمه شدگان ارائه می شود.
وی اظهار کرد: سیاست سازمان بیمه سلامت در قبال بیمه شدگان روستایی، ارائه خدمات سلامت در نزدیکترین مکان است و همواره برای ارتقا سطح کمی و کیفی این خدمات تلاش می کند.
دکتر فرجی گفت: با وجود بدهی معوقه به مراکز طرف قرارداد، مطالبات سطح یک را به ارزش 516 میلیارد ریال تا پایان سال 94 پرداخت شده تا مشکلی در روند درمان بیمه شدگان روستایی به وجود نیاید.
وی ادامه داد: یکی از اولویت های این سازمان ارائه خدمات سلامت به بیمه شدگان روستایی در قالب پزشک خانواده با سیستم ارجاع است چرا که برای استفاده بهینه و درست از منابع موجود، درمان این بیمه شدگان از سطح روستا و با رعایت سیستم ارجاع انجام می شود در غیر این صورت و با مراجعه خود بیمار به متخصص پرداخت هزینه های درمان بدون استفاده از خدمات بیمه ای خواهد بود.
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: هشت شهرستان همدان، بهار، کبودرآهنگ، رزن، ملایر، تویسرکان، نهاوند و اسدآباد اداره بیمه سلامت شهرستان و نمایندگی بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان دولت در حال ارائه خدمت بیمه گری به بیمه شدگان هشتند.
دکتر فرجی افزود: در سال گذشته در شهرهای دمق، لالجین، شیرین سو، گل تپه و فامنین نیز دفاتر پیشخوان افتتاح شده و هم اکنون در زمینه ارائه خدمات فعال هستند.
وی اذعان کرد: سال گذشته در سطح استان حدود 800 هزار جلد دفترچه چاپ و به بیمه شدگان تحویل شده است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پزشکان متخصص و فوق تخصص در کلینیک های ویژه مستقر شده اند و هم اکنون 6 کلینیک ویژه در استان با حدود 67 پزشک متخصص و 16 پزشک فوق تخصص و 34 دندانپزشک به بیمه شدگان خدمت ارائه می دهند.
در حال حاضر حدود یک میلیون و 121 هزار نفر در استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.
بیمه سلامت از خدمات دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول نظام سلامت بود که با اجرای آن تمام افراد فاقد بیمه درمانی بدون پرداخت هزینه ای زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha