کد خبر: برجام،-تعاملات-علمی-بین-المللی-در-حوزه
۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸

دکتر حریرچی از برقراری ارتباط گسترده با پژوهشگران ایرانی غیر مقیم خبر داد و گفت: استفاده از این ظرفیت می تواند، فاصله علمي ما با جهان را کاهش و دستیابی به مرجعیت علمی را محقق می سازد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت دومین همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی که فردا با حضور وزرای بهداشت و علوم و پژوهشگران برجسته علوم پزشکی کشور در تهران برگزار خواهد شد، دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه را از وظایف اصلی مجامع علمی کشور برشمرد و گفت: رفع تحریم ها منجر به افزایش تعاملات علمی بین المللی در کشور شد.

وی با اشاره به اینکه، کشور ایران در افق سند چشم انداز 1404 باید در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی رتبه اول منطقه را احراز نماید، افزود: روند رشد تولیدات علمی و حرکت‌ پویا در مرزهای دانش توسط دانشمندان و متخصصان ایران اسلامی منجر به آن شده است که کشور در سال 2014 ميلادی يعنی 10 سال زودتر از افق چشم‌انداز پيش‌بينی شده، با پشت سرگذاشتن ترکيه، به رتبه اول توليد علم منطقه دست پيدا کند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت، ايران در سال 2015 ميلادی با انتشار 43450 مقاله در بانک اطلاعاتی Scopus رتبه 16 جهانی و اول منطقه را به دست آورده است همچنین در ابتدای فعاليت دولت يازدهم، در علوم پزشکی 8 دانشمند در کشور وجود داشت که در 2016 به 38 نفر افزايش پيدا کرده است.

دکتر حریرچی بر گسترش ارتباط دانشگاه ها با محافل علمی برتر دنیا تاکید کرد و افزود: طي کردن مسير تحقق مرجعيت علمي در دانشگاه ها بر عهده پژوهشگران و اعضاي هيات علمي است و توسعه فرهنگ خودباوري با دستيابي به علم و دانش پيشرفته و ايجاد نشاط علمي رابطه معني داري دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی این ظرفیت را دارند که با کاهش فاصله علمي كشور با جهان از طریق استفاده از ظرفیت نخبگان علمی کشور در حوزه های مختلف فعالیت هدفمندی را در راستای برنامه¬های تحول و نوآوری پژوهش های علوم پزشکی در دستیابی کشور به مرجعیت علمی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha