کد خبر: برای-پیشگیری-و-کنترل-آسیب‌های-اجتماعی
۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲

مدیر کل طرح های ملی جوانان از ابلاغ 9 برنامه فراغتی به استان ها خبر داد و گفت: راه پیشگیری و کنترل آسیب‌ها رفتار درست با جوانان و غنی سازی اوقات فراغت است.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محسن طلایی ماهانی در حاشیه شصت و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ضمن اشاره به اهمیت گروه های سنی مختلف در برنامه ریزی اوقات فراغت گفت: یکی از گروه‌های هدفی که مورد توجه ماست دختران جوان سنین 15 تا 20 سال است و با توجه به تنوع و پیچیدگی سلیقه این گروه سنی باید برنامه های فراغتی متناسب با سن، نیاز و سلیقه آنها تدوین شود.

وی با بیان اینکه لازم است جوانان اشتغال آفرینی را بیاموزند افزود: دستگاه ها می توانند از زمان فراغت جوانان استفاده کرده و به آموزش مهارت های زندگی از طریق برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی بپردازند

طلایی ماهانی همچنین زمان فراغت جوانان را فرصت مناسبی برای استفاده از این ظرفیت در راستای صیانت از محیط زیست دانست و گفت: در این زمینه سعی داریم گردشگری ارزان قیمت را ترویج کنیم تا ضمن آشنایی جوانان با محیط پیرامون خود فرهنگ حفظ محیط زیست نیز ترویج داده شود

مدیر کل طرح های ملی جوانان عنوان کرد: سلامت و ورزش نیز به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های فراغتی در نظر گرفته شده است و به همین منظور تلاش کرده ایم ورزش‌های مهیج را در بین جوانان ترویج کنیم، البته باید به مسئله ارزان بودن این ورزش ها نیز توجه شود و در سال جاری خوشبختانه در ۱۰ استان این ورزش‌ها ارائه می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در حال بررسی و مطالعه آن هستیم کاهش هزینه‌های گذران اوقات فراغت برای جوانان است گفت: 9 برنامه فراغتی برای استان ها داریم که این برنامه‌ها ظرف یک هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود و آنها باید هر سه ماه یکبار به ما گزارش دهند.

طلایی ماهانی با اشاره به اهمیت خلاقیت و نوآوری در جوانان گفت: لازم است به خلاقیت و نوآوری نیز بپردازیم. قرار نیست همه جوانان نخبه شوند بلکه باید افراد معمولی به خلاقیت برسند و بدین منظور می‌توان باغ استعدادها را در سراسر کشور راه اندازی کرد.

وی راه پیشگیری و کنترل آسیب‌ها را رفتار درست با جوانان و غنی سازی اوقات فراغت دانست و گفت: متاسفانه دستگاه‌ها عملکرد منسجمی در این حوزه ندارند و ما تلاش می کنیم تا اقدماتی برای ایجاد انسجام در ستاد ساماندهی امور جوانان انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha