کد خبر: برای-رهایی-از-افسردگی-فالوده-سیب-بخوری
۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰

کارشناس سلامت دفتر طب سنتی ایرانی با اشاره به اینکه افرادی که از افسردگی و کسالت رنج می‌برند می‌توانند شب‌ها به جای شام از فالوده سیب  همراه با کمی نان استفاده کنند، گفت: گلابی یکی از بهترین میوه‌هایی بوده که نشاط‌آور و تقویت کننده قلب و معده است.

 

فرشته مقیمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت ، در ارتباط با خواص درمانی برخی از میوه‌ها و جایگاه آنها در طب سنتی اظهارداشت: سیب  یکی از میوه‌هایی بوده که نشاط آور است و خوردن و بوییدن آن تقویت‌کننده  قلب، مغز، کبد و معده به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه خوردن سیب قبل از غذا ملین است، گفت: این میوه برای کمک  به روند بهبود بیماران و تقویت کسانی که به تازگی از بستر بیماری  برخواسته‌اند، مناسب است.

کارشناس سلامت دفتر طب سنتی ایرانی اضافه کرد: از دیدگاه طب نوین سیب با  8 مکانیزم در بدن بر ضد سرطان عمل می‌کند و در کنترل فشار خون، کاهش چربی  و بیماری‌های قلبی و گوارشی بسیار مفید است.

به گفته مقیمی سیب باید شیرین و رسیده باشد چرا که مصرف سیب ترش و نرسیده  در بدن اخلاط نامناسب تولید می‌کند همچنین افرادی که دچار مشکلات گوارشی  هستند بهتر است سیب را پوست کنده و استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: مربای سیب، آب سیب، فالوده، حلوا، رب و لواشک سیب  نیز از فرآورده‌هایی بوده که خواص سیب را داشته و مصرف آنها توصیه  می‌شود.

مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی گفت: کسانی که می‌خواهند لاغر شوند ولی قوّت  بدنشان کم است 3 روز در هفته از غروب تا موقع خواب به جای شام هر یک ساعت یک استکان آب سیب بخورند، همچنین افرادی که از افسردگی و کسالت رنج  می‌برند می‌توانند شب‌ها به جای شام از فالوده سیب همراه با کمی نان  استفاده کنند.

به گفته مقیمی، برای تهیه فالوده سیب، سیب را پوست کنده و پس از رنده شدن  آن کمی عسل، گلاب، زعفران و در صورت تمایل عرق بهارنارنج یا بیدمشک  می‌توان اضافه کرد و آن را مورد استفاده قرار داد.

وی ادامه داد: گلابی نیز یکی از بهترین میوه‌هایی بوده که نشاط‌آور و تقویت کننده قلب و معده به شمار می‌رود همچنین تصفیه کننده خون و ملیّن  است.

مقیمی عنوان کرد: مصرف گلابی در رفع تشنگی، تنگی نفس و سوزش ادرار مؤثر  است ولی زیاد خوردن آن برای افراد سرد مزاج و کسانی که ضعف معده دارند  باعث ایجاد نفخ می‌شود.

وی بیان داشت: خوردن گلابی با معده خالی و نوشیدن آب بعد از خوردن آن  برای بدن بسیار مضر است.

 

کد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha