کد خبر: بخش-خصوصی-با-سود-کمتر-از-۸درصد-به-ارائه
۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۰

 

نماینده مردم سردشت در مجلس با بیان اینکه سیستم اقتصاد سلامت کشور بیمار است، گفت: بخش خصوصی سود سرمایه و استهلاک را محاسبه کرده و درصورت وجود سود کمتر از ۸ درصد به این موضوع ورود نمی کند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت رسول خضری ، درخصوص اظهارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر واگذاری اداره بیمارستان ها به یک شرکت جدید خصوصی، گفت: اجرای این موضوع ضرورتی قانونی است، زیرا ماده 32 برنامه پنجساله پنجم به خرید راهبردی خدمت اشاره دارد، به عنوان مثال دربحث مراقبان سلامت، شرکت های خصوصی با این افراد قرارداد بسته و آنها در پایگاه های سلامت حاشیه شهرها مشغول به فعالیت می شوند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر خرید راهبردی خدمت از بخش خصوصی، افزود: در واقع اظهارات وزیربهداشت به آن معنا است که خدمات این وزارتخانه به یک شرکت خصوصی واگذار شود و وزارت بهداشت از این شرکت خردید خدمت کند، بنابراین با توجه به ماده 32 قانون برنامه پنجساله پنجم از دولت انتظار می رود درخصوص ارائه خدمات در حوزه بهداشت ودرمان دخالت کمتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به سلامت، امنیت مواد غذایی و آموزش جزء وظایف حاکمیتی است، تصریح کرد: به طورحتم دولت ها در اصول اساسی خود نمی توانند برون سپاری کنند، اما باتوجه به مواد 2،3 ،1 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری  باید کار تصدی و بهره وری از بیمارستان ها را بخش خصوصی انجام دهد.

خضری تاکید کرد: تا زمانی که بحث تجمیع صندوق های بیمه ای صورت نگرفته و وحدت رویه دربیمه ها ایجاد نشود، نمی توان واگذاری اداره بیمارستان ها به یک شرکت جدید خصوصی را عملیاتی کرد؛ البته وزارت بهداشت و درمان تا کنون گام های قابل قبولی را در این مسیر برداشته اما مشکلات بسیاری در اجرای صددرصد آن وجود دارد.

وی در خصوص علت عدم استقبال بخش خصوصی از ارائه خدمت به بخش بهداشت و درمان، گفت: متاسفانه سیستم اقتصاد سلامت کشور بیمار است، بنابراین با توجه به این شرایط بخش خصوصی سود سرمایه و استهلاک را محاسبه کرده و درصورت وجود سود کمتر از 8 درصد به این موضوع ورود نمی کند، ضمن اینکه دراین شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی هیچ نتیجه ای جزء هدررفت منابع ندارد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با یادآوری ضرورت ایجاد تحول در صندوق های بیمه ای، تصریح کرد: به طور حتم طرح تحول سلامت بدون طرح تحول بیمه ها شکست خورده و نا موفق خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری سلامت، وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است هدف مهم وزارت بهداشت، ایجاد یک شرکت جدید خصوصی و واگذاری اداره بیمارستان ها در سراسر کشور به این شرکت بود ولی به دلیل واقعی نبودن تعرفه ها و تاخیر دراعلام تعرفه ها نتوانسته این هدف را محقق کند./

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha