کد خبر: با-کمال-افتخار-به-زائران-اباعبدالله-حس
۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳

خبرگزاری سلامت: محمد گنجه متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی گوارش از بعد از جنگ تحمیلی تاکنون، در مناسبت های مختلف بارها به عراق رفته و با عشق و علاقه به  زائران امام حسین(ع) رایگان، خدمت رسانی  می کند.


پزشکان دلداده زیادی هستند که عاشق خدمت به زوار امام حسین(ع) هستند و در مناسبت های مختلف از جمله اربعین، عید نوروز، نیمه شعبان، عرفه، تاسوعا و عاشواری حسینی که خیل جمعیت راهی این قطعه از بهشت در روی زمین می شوند، به کربلا رفته و رایگان به زائرین، خدمات پزشکی ارائه می دهند. به مناسبت ایام عرفه و عید قربان با چند تن از این پزشکان گفتگو انجام داده ایم که مصاحبه با «گنجه» در زیر می آید:


گنجه درباره خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) اظهار داشت: توفیق داشته ام که حدود 12 مرتبه در مناسبت های مختلف برای خدمت رسانی به زائران حسینی به عراق رفته ام و با کمال افتخار و کمال میل به زائرین اباعبدالله حسین که از سراسر دنیا هستند، خدمت رایگان می کنیم.


این فوق تخصص جراحی گوارش با بیان این که از این کار خیلی لذت می برد، گفت: بابت این کار، خوشحال هستم و همیشه دعا می کنم که توفیقی باشد تا درهمه مناسبت ها بتوانیم به عراق رفته و خدمت رسانی کنیم.


وی با اشاره به زمان هایی که به عراق برای انجام کار درمانی به زائران رفته است، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ و در زمان صدام از طرف مرکز پزشکی به عراق رفتم تا به  اولین گروه از زائران بعد از جنگ تحمیلی، خدمت کنم. بعد از سقوط صدام هم توفیق داشته ام که تقریبا هر سال و در همه مراسم ها مثل تاسوعا، عاشورا، اربعین و نیمه شعبان به زائران، خدمت کنم.


گنجه افزود: لطف خدا و دعای همان زائران بوده که توفیق پیدا می کنیم چرا که ما را خیلی دعا می کنند. ما لذت برده و محتاج همین دعا ها هستیم.


این متخصص جراحی عمومی با اشاره به این که همه این سفرها، خاطره است، به ذکر خاطره ای از این دوران پرداخت و یادآور شد: بعد از سقوط صدام که به عراق رفته بودیم، در مرکز درمانی که بودیم، یک برادر افغانستانی به ما مراجعه کرد و گفت که:«همسرم در حال زایمان است ولی بچه به طور کامل به دنیا نیامده است و هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم.» که من به همراه همسرم که کارشناس مامایی است و در برخی از سفرها مرا را همراهی می کند، یک ساک با لوزام ابتدایی برداشته و به منزل این زائررفتیم که با کمک خانمم، بچه را به دنیا آوردیم و کار درمانش را نیز انجام دادیم.


کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha