نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را مکلف کردند نسبت به تدوین سازوکارهای لازم برای ساماندهی امور زائرین پیاده‌روی اربعین تا پایان برنامه ششم اقدام کند.

به گزارش گروه فضاي مجازي  خبرگزاري سلامت به نقل از  خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ماده 112 با 134 رأی موافق، 60 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابراین گزارش در ماده 112 آمده است: دولت مکلف است به منظور تعمیق ارزشها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل بیت علیهم‌السلام و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن زیارتی به‌ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز و برگزاری و تمهید امکانات لازم مراسم سالانه پیاده روی اربعین، نسبت به انجام امور ذیل تا پایان برنامه اقدام ‌نماید.

الف-شناسایی دقیق نیازها و مشکلات زائرین، برنامه‌ریزی و تدوین سازوکارهای لازم جهت ساماندهی امور زائرین و تأمین زیرساختهای لازم از طریق حمایت از شهرداریها و بخشهای غیردولتی.

ب - توسعه امکانات، فعالیتهای فرهنگی و خدمات زیارتی در قطب‌های زیارتی و گردشگری مذهبی و فراهم نمودن زمینه زیارت مطلوب و اجرای پروژه‌های زیربنایی مورد نیاز در قالب بودجه‌های سنواتی./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha