کد خبر: با-حضور-وزیر-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی
۴ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳
طی مراسمی از نخستین سامانه ارائه واجرای خدمات مامایی کشور دراستان گلستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون درمان سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت  این مراسم با حضور معاون اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی، استاندار گلستان و مدیران عضو شورای هماهنگی رفاه وتامین اجتماعی استان برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح سامانه قرارداد بیمه سلامت با بخش مامایی که در شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دولت تا امروز ٤ هزار میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت بودجه اختصاص داده  است و ٤ هزار میلیارد تومان تا هفته آینده تزریق میکند.
دکتر علی ربیعی تصریح کرد: دولت بحران مالی که گرفتار آن شده را سپری خواهد کرد. برخی افراد سوءاستفاده کردند و متاسفانه علیه بیمهها و طرح تحول سلامت مسائلی مطرح کردند، اما باید بدانند که بیمهها بیمهکننده طرح تحول سلامت هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با راهاندازی این سامانه جلوه دیگری از خدمات سازمانهای بیمهای آغاز میشود، گفت: ما کار را به عملیات اجرایی رساندیم سرمایهگذاری که بیمهها در این زمینه کردند جزو اقدامات خوب بوده که امیدواریم این طرح که از امروز در سه استان آغاز شده را به کل کشور تعمیم دهیم.
دکتر ربیعی افزود: شاید هر شغلی یک نوع رابطه انسان با محیط و رابطه انسان با انسانهای دیگر را تجربه میکنند اما قشر ماما در طول عمر کاری بیگناهترین موجودات خدا را میبینند و دیدن یک مخلوق خدا که گناهی نکرده خیلی لذتبخش است، رابطه شغل و شاغل یک رابطه ثابت شده است کاری که ماما انجام میدهد در روح آنها اثر میگذارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ٨ هزار ماما در کشور داریم که فارغالتحصیل میشوند که ٣ هزار نفر آنها با اجرای این طرح مشغول به کار خواهند شد، ٤ هزار ماما در طرح پزشک خانواده روستایی همکاری دارند و ٥٠٠ ماما نیز با برگزاری آزمون استخدام میشوند.
وی همچنین گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت به اندازه ٣٠ سال تخت بیمارستانی جدید در کشور ایجاد شد ضمن اینکه رشد تعرفه پزشکی برای کاهش زیرمیزی و افزایش داروهای زیر پوشش برای ارائه خدمات بهتر به مردم دیگر دست آوردهای حاصله دولت تدبیر و امید است.
دکترربیعی افزود: بیمه‌ ها نقش بزرگی در طرح تحول سلامت داشتند و هزینه مردم را کاهش دادند چراکه قبل از آن مردم باید ٦٠ تا ٨٠ درصد هزینه های درمان را می‌ پرداختند اما این رقم اکنون به ٨ تا ١٠ درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: پوشش ١٠٠ درصدی بیماران سخت علاج، تعویض مفصل افراد کهنسال، بیمه کردن بیش از ١٠ میلیون انسان کم درآمد و واریز ٨٠ هزار میلیارد ریال طلب بیمه سلامت از جمله دیگر فعالیت ‌های بخش سلامت بوده است.
دکتر ربیعی از استخدام بیش از ٥٠٠ ماما در آزمون سازمان تامین اجتماعی که بهمن ماه امسال برگزار می شود خبر داد و گفت: این مجوز به منظور تکمیل کادر درمانی صادر شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سامانه الکترونیکی ماماها برای گسترش فعالیت این قشر به صورت پایلوت در سه استان اصفهان، اردبیل و گلستان راه‌ اندازی شده تا پس از بررسی نتایج و در صورت مثبت بودن آن در کشور فراگیر شود.
وی یادآور شد: ماماهای دارای مطب از طریق این سامانه می‌ توانند انواع آزمایش‌ ها مانند ایدز، هپاتیت و سونوگرافی را کنترل کرده و زمینه سلامت هر چه بیشتر مادران و کودکان را فراهم آورند.
دکتر ربیعی با اشاره به اینکه توجه به زایمان طبیعی و باروری سالم یکی از مهمترین وظایف در سیاستهای ابلاغی جمعیت و خانواده است، اظهار کرد: هر مردمی باید به احترام مادر و همسرش آرزوی دوران سلامت باروری سالم را برای زنان داشته باشد. باروری سالم همراه با اعتماد به نفس و آرامش روانی آن چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه باید در هزار روز اول زندگی نوزاد مراقبت جدی صورت بگیرد، ابراز کرد: غربالگری روی نوزادان انجام میشود که باید با سوءتغذیه مبارزه کنیم، مادران و بچههای دارای سوءتغذیه دائما رصد میشوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  ما در راستای مبارزه با فقر درمان، فقر آموزش، فقر مسکن،  فقر امنیت و سوءتغذیه گام برمیداریم.

دکتر میدری معاون اجتماعی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: همانگونه که انتظار چندین ساله ماماها امروز به سر آمد و قرارداد با بیمه ها انجام شد، انتظار داریم ماماها بتوانند با کنترل ونظارت بیشتر و اهتمام به امر مهم آموزش درصد سزارین را که اکنون درکشور ٥١ درصد است را پایین بیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha