اجلاس روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت در روزهای 6 و 7 مردادماه در مشهد مقدس برگزار می شود.


به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت بهداشت معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت ، هدف از برگزاری این اجلاس را استفاده از تجارب دانشگاهها و بررسی و تببین چالشهای موجود در دانشگاههای علوم پزشکی به منظور اتخاذ تصمیمات کلان منطقی مبتنی بر شواهد عینی عنوان کرد.


مهندس طاهر موهبتی گفت: مجموعه واحدهای استانی دستگاههای اجرایی رابطه خوبی را با ستاد دارند و به منظور اتخاذ تصیمات کلان نیاز به اطلاعات و مشارکت همه مجموعه های استانی است.
وی با بیان این که در دوره وزارت دکتر هاشمی فعالیتها و اقدامات گسترده ای در حوزه های بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش، غذا و دارو ، توسعه مدیریت و منابع و پرستاری صورت گرفته است، گفت: طبیعی است در در یکسال پایان دولت، باید اقدامات به سرانجام برسند و برای این منظور نیازمند ارتباط و بررسی چالش های پیش رو هستیم تا بتوانیم تصمیمات منطقی و مبتنی بر شواهد اخذ نماییم.


مهندس موهبتی برگزاری اجلاس روسای دانشگاهها در مشهد مقدس را همچنین فرصتی برای تبادل تجربیات دانشگاهها و معاونتهای ستادی عنوان کرد و افزود: با توجه به ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) ، حضور در مشهد مقدس و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا توفیقی ارزشمند است.


وی افزود: با توجه به برنامه ارایه شده به استانها و نظرات جمع بندی شده مقرر شده است که در اجلاس روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور چالش ها و مشکلات 7 حوزه بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش، غذا و دارو ، توسعه مدیریت و منابع ، پرستاری، فرهنگی دانشجویی و امور مجلس ، برنامه ریزی ، هماهنگی و امور حقوقی ، ارتباطات و اطلاع رسانی در قالب برگزاری 7  کارگروه با حضور روسای دانشگاههای علوم پزشکی مورد بررسی قرار گیرد و گزارش و جمع بندی کارگروهها در قالب پنل هایی ارایه شود.


مهندس موهبتی همچنین از ارایه سخنرانی علمی برای اولین بار در اجلاس روسای دانشگاهها با همکاری مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی خبر داد و گفت: یکی از مشکلات ما مسولین ستاد و روسای دانشگاهها این است که به دلیل مشغله های فراوان از کسب مهارتها غافل می شویم و در همین رابطه برگزای دوره ارتباطات و رسانه و یا آینده پژوهی می تواند در افزایش مهارتها موثر باشد.


معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به آغاز تدوین قانون برنامه ششم توسعه در مجلس گفت: یکی از مهمترین اقدامات این معاونت در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی، پایش برنامه عملیاتی دانشگاههای علوم پزشکی است که این برنامه به تصویب هیات امنای دانشگاههای علوم پزشکی رسیده است.


مهندس موهبتی یادآور شد: برنامه عملیاتی دانشگاههای علوم پزشکی بر مبنای سیاستهای کلی سلامت، سیاستهای اقتصاد مقاومتی، سند چشم انداز 20 ساله و اهداف کمی و کیفی برنامه 5 ساله ترسیم شده است.


معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت در پایان اظهار امیدواری کرد با قطعنامه پایانی که در اجلاس روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد مقدس صادر خواهد شد، بتوانیم گام های موثر تری برای ارتقای حوزه سلامت برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha