بخش سی تی اسکن بیمارستان شهدای دهلران، ظهر امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری سلامت وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان شهدای دهلران، گفت: افرادی که بیش از 25 سال سابقه فعالیت در حوزه سلامت دهلران را دارند، اذعان می کنند که شرایط امروز با سه سال پیش قابل مقایسه نیست.


دکتر هاشمی گفت: بنده 35 سال پیش به دهلران آمدم و در این شهر فقط یک خیابان وجود داشت اما در طول سالیان و دهه های گذشته، خدمات بی نظیری در کشور و همچنین مناطق محروم انجام شده است و افرادی که در توسعه خدمات، کمک کرده اند، ماجور هستند.


وزیر بهداشت به بازدید خود از مراکز بهداشتی و درمانی استان ایلام در این سفر اشاره کرد و گفت: نیازهای بهداشتی و درمانی آنها تامین می شود و بخشی که در کوتاه مدت قادر به تامین آن هستیم به سرعت و بخشی که مربوط به توسعه خدمات و نیازمند زمان بیشتری است، با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی ایلام، انجام خواهد شد.


دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: دیروز از بیمارستان 374 تختخوابی ایلام بازدید کردیم و امیدواریم که تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد همچنین از دیگر مراکز درمانی ایلام بازدید داشتیم که وضعیت آنها قابل مقایسه با دو سال پیش نیست و چندین بخش بیمارستانی جدید از جمله ام آر آی مجهز ایلام به بهره برداری رسید.


وزیر بهداشت گفت: امروز هم از مراکز بهداشتی و درمانی بدره، دره شهر، آبدانان و دهلران بازدید داشتیم که برخی از پروژه ها به بهره برداری رسید البته مردم بدره انتظار داشتند که در این شهر هم بیمارستان ساخته شود و خدمات ارتقا یابد اما جمعیت این شهر در حدی نیست که دولت اجازه ساخت بیمارستان را بدهد.


دکتر هاشمی ادامه داد: مردم همیشه امکانات خدماتی خود را با شهرهای مجاور، مقایسه می کنند و دولت از نظر مالی و اقتصادی به اندازه ای توانمند نیست که بتواند تمام انتظارات مردم را در این حوزه برآورده کند.
وزیر بهداشت یادآور شد: یکی از فعالان حوزه سلامت دهلران که سابقه 26 سال فعالیت در این منطقه را دارد، امروز عنوان می کرد که استقرار دستگاه سی تی اسکن در این شهر برای ما، خواب و رویا بود و همچنین در حال حاضر 14 پزشک متخصص در این شهر فعالیت دارند که باید شکرگزار باشیم و صبر و تحمل کنیم تا امکانات مورد نیاز فراهم شود.


دکتر هاشمی تصریح کرد: خوشحالم که در دولت یازدهم به بخشی از نیازهای مردم در حوزه سلامت توجه شد و افراد فاقد پوشش بیمه، تحت پوشش قرار گرفتند و خدمات کم هزینه ای در اختیار آنها قرار گرفت. امیدواریم که فرزندان همین مناطق در قالب سهمیه 30 درصد بومی مدارج عالی را طی کرده و به مردم منطقه خود خدمت کنند.


دکتر هاشمی با بیان اینکه مردم آبدانان و دهلران علاقه مند هستند که از امکانات درمانی دزفول استفاده کنند، افزود: باید این امکان را برای آنها فراهم کنیم اما تا حدی که امکان دارد، باید خدمات را در شهر خودشان به آنها ارائه دهیم

به گزارش وبدا، این بخش در زمینی با زیربنای 150 متر مربع و اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.


در این بیمارستان پس از اجرای طرح تحول سلامت، میزان سزارین 10 درصد کاهش یافته و تعداد متخصصان از 7 به 14 نفر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha