کد خبر: با-اجرای-طرح-تحول-سلامت-هزینه-های-درمان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه ها باید با الگوهای نوین, تجربه های جدید را برای ورود به عرصه های جدید باز کنند و دستگاه های اجرایی هم به دنبال آن بتوانند از این الگوها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر حسین مبارکی, معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران در سی و چهارمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های تابعه در محل این دانشگاه ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به مدعوین گفت: در دولت یازدهم در حوزه سلامت برای مردم اتفاقات خوبی رقم خورد مدت ها به دنبال این بودیم که بتوانیم سطح رضایت مردم را در حوزه سلامت افزایش بدهیم و مطمئنا هر مدیری هم که بر سر کار می آید یکی از سیاست هایش پاسخگویی به نیازها و تقاضاهای موجود در سطح جامعه و کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران تلاش می کنند که این سطح رضایتمندی به بالاترین سطح برسد اضافه کرد: با حضور وزیر بهداشت و اقتداری که ایشان در طرح تحول نظام سلامت داشت توانستیم به توفیقاتی که چندین سال به دنبال آن بودیم برسیم. همچنین درباره مهمترین دغدغه مراجعین به مراکز درمانی و بهداشتی و کاهش دغدغه های آنها در راستای تحمل هزینه های ناشی از درمان با اجرای این طرح اتفاقات خوبی افتاد و میزان پرداختی آنها به پایین ترین سطح ممکن رسید.

دکتر مبارکی با بیان اینکه در این دوره توسط دکتر صدرالسادات, معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در حوزه نظام سلامت هدایتگری های خوبی صورت گرفت اظهار داشت: توانستیم در این دوره نماینده خوبی در راستای راهبری ها و هدایتگری هایی که از سوی وزارتخانه صورت گرفت باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: دستیابی به اتفاقات و توفیقاتی که در حوزه طرح تحول سلامت افتاد قاعدتا نتیجه راهبری های مناسبی بود که در حوزه مدیریت منابع صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه ها باید پیشتازتر از دستگاه های اجرایی باشند و الگوهای مدیریتی و روش هایی که در یک دانشگاه پیاده سازی می شود باید به شکلی باشد که دستگاه های اجرایی بتوانند از دانشگاه ها الگو بگیرند.

دکتر مبارکی در پایان تاکید کرد: دانشگاه ها باید مجموعه های پیشرو در نظام اداری باشند که با الگوهای نوین, تجربه های جدید را برای ورود به عرصه های جدید باز کنند و دستگاه های اجرایی هم به دنبال آن بتوانند از این الگوها استفاده کنند.

در ادامه این همایش دکتر مصطفی پریدار, قائم مقام معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گزارش هایی را در خصوص احکام مرتبط با مقوله سلامت, بهداشت, درمان و آموزش بیان کرد و سپس به واکاوی قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور, قانون برنامه ششم توسعه و حساب های سپرده دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha