کد خبر: بانك-اطلاعات-منابع-و-فرصت‌هاي-انتقال
۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، گفت: یکی از وظایف ستاد توسعه زیست فناوری در سند ملی زیست فناوری کشور، ایجاد بانك اطلاعات منابع و فرصت‌هاي انتقال و يادگيري زيست‌فناوري از دیگر کشورها است.

به گزارش خبرگزاري سلامت مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات ستاد در زمینه ساماندهي انتقال فناوري از خارج كشور و هدفمند کردن آن، بیان کرد: ايجاد بانك اطلاعات منابع و فرصتهاي انتقال و يادگيري زيست‌فناوري از خارج و ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي انتقال فناوري به بخش ها از وظایفی است که در سند ملی زیست فناوری کشور آمده است و ستاد برای اجرایی کردن آن اقدامات زیادی انجام داده است.

وی افزود: تسهيل سرمايه گذاري مشترك بنگاه‌هاي زيست‌فناوري داخلي و خارجي جهت دستيابي به فناوري زيستي نیز از جمله اقدامات موثری است که در حوزه ساماندهي انتقال فناوري از خارج كشور موثر است.

به گفته قانعی، تسهيلات ويژه برای جابجايي و استخدام متخصصان خارجي صاحب فناوري زيستي در مواقعي كه فرصت هاي ويژه اي در اين زمینه ايجاد مي شود و تعيين ساز و كارهاي لازم براي مشاركت دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشي در پروژه هاي انتقال فناوري در راستاي موفقيت در انتقال واقعي دانش فني نیز در این حوزه نقش موثری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha