کد خبر: باغ-پرندگان-وابسته-به-قاچاق-است
۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶

کارشناس حیات وحش گفت: باغ پرندگان، پدیده کاملا وابسته به قاچاق است و تمام گونه‌های پرندگان به دلیل شرایط زیستگاهی که در آن نگهداری می‌شوند، عمر طبیعی ندارند.

 

محمدعلی الله قلی، کارشناس حیات وحش، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت تصریح کرد: متاسفانه قاچاق گونه های حیات وحش در کشور، ایران را جزء پنج کشور اول در دنیا قرار داده و این موضوع در شکل های مختلف انجام می شود.

الله قلی با انتقاد از این که مواردی از قاچاق حیات وحش با سرپوشی سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود، متذکر شد: باغ پرندگان، پدیده کاملا وابسته به قاچاق است و تمام گونه‌های پرندگان به دلیل شرایط زیستگاهی که در آن نگهداری می‌شوند، عمر طبیعی ندارند و باید مرتب گونه‌ها خریداری شوند و پول در چرخه قاچاق پرندگان به طور مداوم هزینه می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در فصل بهار که زمان زاد و ولد در طبیعت است، توله حیوانات و جوجه پرندگان قاچاق می‌شود و تقریبا تمام آنها می‌میرند. البته ناگفته نماند در تهران که افراد قاچاقچی حیات وحش در نقطه مشخصی فعالیت دارند، برخوردهای جدی از سوی یگان ویژه صورت گرفته اما مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است.

این کارشناس حیات وحش خاطرنشان کرد: در بستر جدیدی به نام اینترنت، آگهی‌های بسیاری از فروش حیوانات به چشم می‌خورد. البته در مواردی برخورد انجام شده، اما از بازدارندگی لازم برخودار نبوده است.

الله قلی گفت: بازداشت متخلفین اتفاق خوبی است، اما اتفاق درست و بازدارنده زمانی رخ می‌دهد که به مراجع قضایی معرفی شوند؛ در غیر این صورت نتیجه عکس دارد.

وی اذعان داشت: در بسیاری از استان‌ها با توجه به آشنایی افراد، برای متخلفین لابی ایجاد می‌کنند که نمود آن را در اینترنت می‌بینیم.

 

 کد خبرنگار: 41025

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha