کد خبر: بازی‌های-رایانه‌ای-بیماری-قلبی-کودک
۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۵۶

عضو مرکزی پزشکی دانشگاه راش ایرلند با اشاره به اینکه یکی از دلایل مرگ و میر در بیماری‌های قلبی کودکان نحوه زندگی آنهاست، تاکید کرد: دلایل متعددی بیماری های کودکان را گسترش می‌دهد که از آن جمله می توان به چاقی کودکان اشاره کرد.

به گزارش  گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر دامین کنی، عضو مرکزی پزشکی دانشگاه راش ایرلند ضمن قدردانی از برگزاری هشتمین کنگره قلب و عروق در بیمارستان رضوی مشهد اظهار کرد: از برگزاری چنین کنگره‌ای شگفت‌زده شدم، چرا که تبادل اطلاعات با اساتید بزرگ بین المللی فرصت ارزشمندی را برای ارتقای سطح علمی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر این نکته که درگذشته بیشتر کودکانی که با نارسایی های قلبی به دنیا می آمدند از دست می رفتند گفت: امروزه با پیشرفت علم پزشکی شاهد چنین مشکلاتی نیستیم .

وی گفت: پیچیدگی های بیماری های قلبی باعث می شود که وجود چنین کنفرانس هایی بیش از پیش احساس شود و بتوانیم به واسطه این همایش ها بهترین شرایط مراقبتی را برای این کودکان بوجود بیاوریم .

این متخصص قلب با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز در بیماری های قلبی کودکان نحوه زندگی آنهاست تاکید کرد؛ دلایل متعددی این بیماری ها را گسترش می‌دهد که از جمله آنان می-توان به چاقی کودکان، عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و عدم تحرک کافی به واسطه بازیهای کامپیوتری و ... اشاره کرد.

این پزشک ایرلندی با بیان اینکه این اولین حضور وی در ایران است افزود: خوشحالم که در این کنگره علمی شرکت کرده­ ام .

عضو مرکزی پزشکی دانشگاه راش ایرلند، با اشاره به پیچیدگی های بیماری های قلبی گفت: کنفرانس های بین المللی از این دست فرصت به اشتراک گذاشتن و بهره مندی ازتجربیات پزشکان جهان را فراهم می کند.

استادیار دانشگاه راش ایرلند با اشاره به بیماری های کودکان در ایران و جهان ادامه افزود: برگزاری این همایش در محیط این بیمارستان بسیار بزرگ، بسیار هوشمندانه بوده است.

وی با تاکید بر این نکته که برنامه ریزی های برگزاری و اجرای چنین همایش هایی بسیار سخت است افزود: من تجربه بسیار زیادی در برگزاری کنگره های پزشکی در آمریکا و ایرلند را دارم و این نکته خیلی مهمی است که هر سال در ایران تعداد زیادی از پزشکان سرشناس بین المللی برای شرکت در این همایش به ایران می آیند.

دکتر کنی گفت: من فکر می کنم که هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی در بالاترین سطح بین المللی در یک بیمارستان با استاندارد های جهانی است.

وی در ادامه افزود: من با تعدادی از پزشکان ایرانی در سرتاسر جهان همکاری داشتم و بسیار تحت تاثیر میزان دانش آکادمیک آنها قرار گرفتم، و متوجه شدم چقدر راحت می شود با آنها همکاری داشت.

این متخصص قلب اظهار داشت: من فکر می کنم که کنگره هایی از این دست میزان تعامل علمی ما در دنیا را سرعت می بخشد و اجازه می دهد که دانش پزشکی و تخصص ها و دستاوردهای علمی را با هم به اشتراک بگزاریم.

وی یادآور شد به خاطر همین موضوعات، بایستی قانونی در سطح ملی و بین المللی وجود داشته باشد که بواسطه آن به کودکان درباره معایب استفاده از مواد قندی مثل شکر آگاهی برسانیم و نگذاریم کودکان بیمار امروزی به بیماران بزرگسال آینده تبدیل شوند و یکی از ارگانهای موثر در آموزش این موضوع مدارس هستند که می توانند جلوی این فاجعه در حال رشد را بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha