کد خبر: بازرسین-بهداشت-محیط-نقش-بازدارنده-در-ت
۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹

دکتر هاشمی با اشاره به بیش از نیم میلیون بازرسی بهداشت محیط در برنامه سلامت نوروزی سال گذشته ، گفت: بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای در مقام قضاوت هستند به همین دلیل باید با عدل و انصاف قضاوت شود.


به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حسن هاشمی در مراسم مانور برنامه سلامت نوروزی با بیان این که کار اجرایی سخت است، گفت: قدرت دولت محدود است و مشکلات زیادی هم دارد و قانون اساسی طوری است که به قوه مجریه اختیارات وسیعی نداده است.


دکتر هاشمی با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه معیشتی، اشتغال و خدمات برای مردم، تاکید کرد: باید دستگاه های مختلف با همدلی و همبستگی و پرهیز از خود محوری و توجه ویژه به مشکلات مردم باری از مشکلات آنها بردارند.
وی با تاکید بر این که مردم انتظار دارند آنچه که خریداری می کنند از سلامت کامل برخوردار باشد، افزود: شما بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای می توانید با بازرسی های مستمر خود از واحدهای عرضه مواد غذایی این اطمینان را به مردم بدهید.
وزیر بهداشت با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه سلامت و افزایش خدمات حوزه بهداشت و درمان در کشور، افزود: ما توانستیم از طریق خرید خدمت تعداد نیروی های بهداشت را افزایش دهیم .
وی افزود: البته هنوز خدمات ارائه شده راضی کننده نیست چرا که بهتر از این می توانستیم اقدام کنیم اما چون اختیارات وزارت بهداشت علی رغم این که متولی سلامت است محدود می باشد در محدوده اخایارات بیشتر از این نمیتوانیم عمل کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به نقش بازدارنده بازرسین بهداشت، بر حضور گسترده و پررنگ بازرسین بهداشت محیط در همه ماه های سال تاکید کرد و گفت: امیدواریم بازرسی بهداشت محیط گسترش یابد و به یک فرهنگ تبدیل شود و اتحادیه های مواد غذایی و اماکن هم همکاری خود را با وزارت بهداشت ادامه دهند تا بتوانیم جلوی بخشی از تقلب ها در مواد غذایی را بگیریم.
دکتر هاشمی نقش رسانه ها در نظارت و بازرسی را موثر دانست و گفت: در حال حاضر کارکرد رسانه ها متفاوت با سال های گذشته است و می توانند نقش موثری در پیشگیری داشته باشند و البته خود مردم بیش از هر فرد دیگری می توانند در سلامت و مراقبت از خود موثر باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha