کد خبر: بادکش-درمانی-با-شاخ-بوفالوتصاویر
۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) از سایت دیلی میل، هزاران سال است که از شاخ‌های بوفالو به‌عنوان بادکش روی بدن بیماران استفاده می‌شود. البته در بادکش درمانی به طور معمول فنجان‌های شیشه‌ای گرم شده به کار می‌رود.

تصاویر گرفته شده از خیابان‌های جاکارتا، پایتخت اندونزی، نشان می‌دهد که وقتی این شاخ‌ها پس از استفاده، از روی بدن بیمار برداشته می‌شوند، ردی دایره رنگ قرمز تیره روی پوست باقی می‌گذارند. طرفداران بادکش درمانی معتقدند که تکنیک مکش، موجب جاری شدن جریان انرژی در بدن و به دنبال آن بهبود گردش خون می‌شود و از درد کاسته می‌شود. بادکش درمانی در سراسر قاره آسیا رواج دارد اما وسیله مورد استفاده در آن، از منطقه‌ای با منطقه دیگر فرق می کند.

به گزارش طبنا، در سال‌های اخیر، این روش درمانی که بسیار مورد بحث و گفتگو بوده است، به دنیای غرب هم راه پیدا کرده و بسیاری از مشاهیر دنیای سینما- مانند جنیفر آنیستون(بازیگر هالیوود)، جاستین بیبر(خواننده) و مایکل فلپس( شناگر آمریکایی و دارنده 28 مدال آلمپیک)-آن را تجربه و فوایدش را تایید کرده‌اند. با این‌حال متخصصان بسیاری هنوز این روش درمانی را نپذیرفته‌اند و از طرفی انجمن بادکش درمانی بریتانیا که این تکنیک درمان را قبول دارد، هشدار می‌دهد که استفاده از شاخ بوفالو برای بادکش درمانی خطرناک بوده و احتمال عفونت و انتقال آن به دیگران وجود دارد. مترجم: نادیا زکالوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha