کد خبر: ای-ایمان-آوردگان-هوشیار-باشید-که-ماه-خد
۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛ ماه میهمانی خدا، پیامی صادر کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین معزی؛ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
ماه  رمضان [ همان ماه ] است که در آن قرآن  فرو فرستاده شده است ، [کتابی] که مردم را راهبر،
و [متضمن] دلایل آشکار هدایت و [میزان] تشخیص حق از باطل است .
 پس هر کس از شما این ماه را درک کند، باید آن را روزه بدارد .( بقره /185)
سلام بر ماه رمضان ، ماه اسلام ؛ سلام بر ماه رمضان، گرامی ترین هنگام ها برای همنشینی با خدا، سلام بر ماه رمضان ، ماه پالایش روح و جان؛ و هزاران سلام و درود بر ماه رمضان ماه نزول قرآن .
 ای ایمان آوردگان هوشیار باشید که ماه خدا به شما رو کرده است ، و رحمت و برکت و آمرزش شمایان را دربر گرفته است . ماهی که نزد خدا گرامی ترین ماه ها است و لحظه های آن بهترین لحظه هاست. ماهی که به میهمانی خدا فراخوانده شده اید و در جرگه اهل شرف و عزّت خداوندگار قرار گرفته اید .
 نَفَس هایتان در این ماه ذکر خدا و خوابتان عبادت بشمار می رود، عملتان پذیرفته و دعایتان برآورده است.
ای مؤمنان ! بر شما باد به روزه داری، زیرا که روزه سپر آتش دوزخ است، خواب روزه دار نیایش ، خاموشی وی تسبیح خدا، دعای او برآورده و عملش دو چندان است.
ای مؤمنان، ماه رمضان ، سرور ماه هاست . در آن شبی است برتر از هزار ماه، شبی که عبادت آن برتر از نیایش هزار ماه است . درهای جهنم در این ماه بسته و دروازه های بهشت گشوده می شود. ماهی که آغازش رحمت ، میانه اش آمرزش و پایانش رهایی از آتش دوزخ است و در یک کلمه، ماه رمضان قطعه ای از بهشت در این جهان است.
ای مؤمنان! خود را در این ماه به تلاش وادارید . زیرا که در این ماه ، روزیها تقسیم می شود، سرنوشت ها مقدر و معین می گردد.
هر آنکس که در این ماه، یک روز را روزه بدارد ، به جز در روز جزا ، وی را پاداش نتوان داد ، اگر چه به پیمانه زمین وی را طلا دهند . آمرزش وی بایسته است و به بهشت درخواهد آمد.
ای مؤمنان! روزه از آن رو واجب گردیده است که دارا و بینوا برابری گزینند. روزه فرصتی است تا توانگر احساس گرسنه را دریابد، و از آن رو بر بینوا مهر آورد . پس خدای تعالی اراده فرمود که آفریدگانش را برابر قرار دهد و به توانگران رنج گرسنگی را بچشاند تا دلهایشان بر ناتوانان و گرسنگان نازک آید . روزه داران چون سختی و دشواری گرسنگی را بر بینوایان و مسکینان این جهان بشناسند، آنچه را که خداوند برای ایشان در اموال واجب گردانیده بپردازند . همچنین روزه داران چون رنج گرسنگی و تشنگی را دریابند ، به فقر خویش در روز واپسین آگاه‌تر شوند .
 برترین کردارها در ماه رمضان دوری از کارهایی است که خداوند آنها را حرام گردانیده است . روزه ی تن، پرهیز از خوراکیهاست و روزه ی نَفْس ، دور داشتن  حواس پنجگانه از گناهان و تهی کردن قلب از اسباب زشتی و پلشتی است. تهی داشتن از دلمشغولی به گناه ، برتر از تهی داشتن درون از طعام است . روزه داری دل برتر از روزه داری زبان، و روزه داری زبان برتر از روزه داری شکم است. روزه داری نَفْس از خوشیها و لذت های دنیا سودمندترین روزه داریهاست.
ای مؤمنان ! روزه، حکمت را بر جای می نهد و حکمت شناخت را به جای می گذارد و شناخت یقین را به ارث
 می دهد. پس آن گاه که بنده به یقین در رسد باک ندارد که چگونه صبح می کند ، در آسودگی یا درسختی و چنین است مقام رضا و توکل.
بار خدایا!
توفیقمان ده که این سخنان گهربار پیامبر و امامان ( علیهم السلام) را تا پایان ماه آویزه گوش جانمان قرار دهیم.
بار خدایا!
در این ماه که به میهمانی تو خوانده شده ایم و بر خوان برکت ، رحمت و مغفرت تو نشسته ایم ، توفیقمان ده که آنگونه که شایسته است تو را بندگی کنیم.
بار خدایا!
توفیقمان ده تا بتوانیم با دلی لبریز از عشق و با تکریم و احترام آرامش بخشیدن به جانهای خسته انسانها را در این ماه عزیز سر لوحه اعمال خود قرار دهیم.
بار خدایا!
توفیقمان ده تا در این ماه گرانقدر با دستهایی پر از مهر و محبت فروتنانه، در خدمت انسانهای نیازمند باشیم.
آمین یا رب العالمین...
فرا رسیدن این ماه بزرگ و با شرافت بر همگان خجسته و فرخنده باد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha