کد خبر: ایران-هفتمین-کشور-دارنده-صاحب-فناوری-ن
۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۶

دبیر علمی چهارمین کنفرانس صنعت برق و انرژی، هدف از برگزاری کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق و انرژی را شناسایی محصولات نانو که دارای قابلیت استفاده در صنعت برق و انرژی باشد، عنوان کرد و گفت: ایران هفتمین کشور دارنده صاحب فناوری نانو در صنعت برق جهان است.

به‌ گزارش خبرگزاری سلامت، نسترن ریاحی رئیس مرکز فناوری نانو در چهارمین همایش نانو در صنعت برق و انرژی در محل پژوهشگاه نیرو گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود در افق 1404 ایران در جایگاه پانزدهم استفاده از فناوری نانو در صنعت برق باشد که با تلاش محققان و دست‌اندرکاران، امروز در جایگاه هفتم قرار گرفته است.
وی هدف از برگزاری کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق و انرژی را شناسایی محصولات نانو که دارای قابلیت استفاده در صنعت برق و انرژی هستند، عنوان کرد و گفت: استفاده از فناوری نانو به رفع مشکلات کمک می‌کند.
ریاحی با اشاره به طرح دستیابی به دانش و فناوری ساخت سلول‌های خورشیدی نانو ساختار (نسل سوم) در صنعت برق و انرژی افزود: تحقیق در خصوص فعالیت‌های انجام شده در زمینه سلول‌های خورشیدی نسل سوم در داخل کشور و بازدید از امکانات و نمونه‌های ساخته شده و راستی‌آزمایی آن‌ها و دریافت پروپوزال از محققان این رشته از دانشگاه‌های یزد، کاشان، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، فردوسی مشهد انجام شده است. همچنین حمایت از طرح‌های تحقیقاتی براساس نقشه راه تدوین شده است.
دبیر علمی چهارمین همایش نانو در صنعت برق و انرژی ادامه داد: در همین راستا تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش بنیان و مراکز اموزشی و پژوهشی به منظور حمایت از فعالیت‌های صورت گرفته در این مراکز و کمک به ورود محصولات شرکت‌های مورد نظر به بازار برق از جمله (تفاهم نامه همکاری با شرکت ادوات نوری نانوساختاری ایساتیس، تفاهم نامه همکاری با شرکت کاوش یاران فن پویا، تفاهم نامه همکاری با شرکت نانو پوشش فلز، تفاهم‌نامه با شرکت نانو مادپارس) به امضا رسیده است.
وی ادامه داد: از پروژه‌های نمونه نان پوشش بر روی عایق در پایگاه آلودگی بوستانو، اعمال نمونه نانو پوشش بر روی فلز در پایگاه آلودگی بوستانو، اعمال نمونه پوشش بر روی بتن در پایگاه آلودگی بوستانو و اعمال نمونه پوشش بر روی بتن، صفحات آلومینیومی و مسی مورد استفاده در پست ابوطالب (برق خراسان) حمایت‌هایی در جهت اجرای برنامه توسعه بازار محصولات فناور نانو در حوزه برق و انرژی صورت گرفته است.
وی افزود: هم اینک استفاده از فناوری نانو با بکارگیری نانو فیلترها و نانو سیالات در نیروگاه‌ها، نانو پوشش‌ها برای جلوگیری از بروز خردگی، آب شیرین کن‌ها، تصفیه خانه‌ها و پساب نیروگاهی در دستور کار است اما از این فناوری کمتر در عرصه برق و انرژی استفاه شده است.
گفتنی است در کنار این کنفرانس قرار بود که پنج تفاهم نامه همکاری در خصوص توسعه فناوری سلول‌های خورشیدی نسل سوم به امضا برسد که به صورت نمادین دو تفاهم نامه با دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه یزد به امضا رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha