کد خبر: ایران-نیازمند-تحول-عظیم-در-گردشگردی-سل
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که در ایران نیازمند تحول عظیم در حوزه گردشگردی سلامت است، گفت: انتخاب رایزن سلامت در کشورهای منطقه راهکار قابل قبولی برای بهره گیری از ظرفیت ها در این حوزه است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت، به تشریح ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری سلامت پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ظرفیت بالا به لحاظ پزشکی و دستیابی به توانمندی نوین علمی پزشکی در حوزه‌های مختلف از ظرفیت قابل قبولی در حوزه گردشگری سلامت برخوردار است.

وی با بیان این که توجه به ظرفیت گردشکری سلامت می‌تواند به جذب توریسم منجر شود، اظهار داشت: رقیب ایران در این زمینه ترکیه است که با استفاده رسانه‌های گسترده توانسته به نقطه قابل قبولی در حوزه گردشگری سلامت برسد، در حالی که به دلیل بی توجهی برخی نهادهای مسؤل از پیشرفت در این زمینه بازمانده ایم.

هانی زاده تصریح کرد: اکنون ایران نیازمند یک تحول عظیم در حوزه گردشگری سلامت است که  با برنامه ریزی درست و منسجم می‌توان  چایگاه بالاتری در حوزه گردشگری سلامت را کسب کرد.

وی  با اشاره به همکاری همه نهادها از جمله صدا و سیما، وزارتخانه های امور خارجه و بهداشت تصریح کرد: انتخاب رایزن سلامت در سفارتخانه‌های کشورمان  می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد، چراکه  قابل عملیاتی شدن است و همانطوری که رایزن اقتصادی و فرهنگی داریم می‌توانیم با انتخاب رایزن پزشکی و سلامت در کشورهای دیگر به جذب توریسم در کشورمان کمک کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: با افق و چشم انداز روشن می‌توانیم به نقاط بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت برسیم چراکه هزینه‌های درمانی در ایران نسبت به کشورهای منطقه و جهان پایین است و این یک نقطه قوتی است ک باید از آن به نحو مطلوب استفاده شود و از طرفی می‌توان کمیته مشترکی با حضور نمایندگان نهادهای مسؤل تشکیل داد تا بتوانیم در این زمینه به طور منسجم عمل کنیم.

کد خبرنگار: 41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha