کد خبر: ایران-نظم-ناعادلانه-جهانی-را-به-رسمیت-ن
۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۰۱

جانشین فرمانده کل سپاه  گفت: ایران تنها کشوری است که نظم ناعادلانه جهانی را به رسمیت نمی‌شناسد و بر اساس هنجارهای عادلانه‌ای که خود به رسمیت می‌شناسد عمل می‌کند.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از سپاه نیوز؛سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آئین رونمایی از کتاب پلاک‌های شهر که مجموعه‌ای از خاطرات بازنشستگان رزمنده هشت سال دفاع مقدس شهرداری تهران است گفت: امنیت، آرامش، پیشرفت و همه ارزش‌های بزرگی که امروز ایران اسلامی به نام آن شناخته می‌شود مدیون پیکرهای مطهر و روح بزرگ شهدا است. گذشت و فداکاری بی نظیری که شهدا با اهدای جان خود به همه ما آموزش دادند و برای ایران اسلامی عزت و عظمت را به ارمغان آوردند.

 

وی افزود: کشورهای دنیا دو سرمایه مادی و معنوی دارند و اعتبار و منزلت هر کشوری بر اساس این دو سرمایه تعیین می‌شود. برخی کشورها در نظام جهانی ضعیف، ذلیل و وابسته محسوب می‌شوند و همانند بردگانی در نظام برده داری مدرن محسوب می‌شوند چنین کشورهایی بر اساس اراده سیاسی قدرت‌های دیگر کار می‌کنند و جزء نقشه سیاسی این کشورها محسوب ‌می‌شوند، در نتیجه هویت مستقلی ندارند و از آزادی بهره مند نیستند.

 

وی تاکید کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی کشورمان چنین شرایطی داشت و در حقیقت در نقشه سیاسی آمریکا قرار گرفته بود. تا جایی که الگوی دوستی و دشمنی بر اساس مطلوبیت‌های سیاسی آمریکا تعیین می‌شد، اما امروز به فضل و برکت الهی هویت از دست رفته را بازیافته‌ایم و دارای شخصیتی بزرگ در جهان هستیم. امروز ایران اسلامی به عنوان یک نظام مستقل و الگو شناخته می‌شود؛ کشوری که مقاومت، پایداری، مستحکمی و شکست ناپذیری آن به عنوان یک الگو قرار گرفته است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز کشور ایران در دنیا با مفاهیمی همانند مقاومت، ثابت قدمی در برابر قدرت‌ها و نفوذناپذیری معرفی می‌شود، افزود: در جهان امروز که هیچ مدلی برای توصیف هویت ملت‌ها باقی نمانده جز وابستگی به قدرت‌ها، ایران اسلامی استقلال، اقتدار و نفوذناپذیری خود را به برکت خون شهدا به دست آورده است.

 

وی تاکید کرد: ایران امروز تنها کشوری است که نظم ناعادلانه جهانی را به رسمیت نمی‌شناسد و بر اساس هنجارهای عادلانه خود عمل می‌کند. همه این دستاوردها به برکت تحمل فشارها و مصیبت‌هایی است که در طول 38 سال گذشته به پیکره جسمی و روحی این ملت وارد شده است. اما برغم وجود همه این فشارها استخوان‌های سترگ این ملت مقاومت کرده تا جایی که به عنوان ملتی بزرگ خود را به دنیا معرفی کرده است.

وی با اشاره به توطئه‌های مکرر دشمن در 38 سال گذشته علیه ملت ایران گفت: از هیچ توطئه‌ای اعم از تجزیه طلبانه از ابتدای انقلاب علیه این کشور فروگذاری نکرده‌اند. اما با وجود همه این توطئه‌ها ایران اسلامی استقلال و هویت خود را به دست آورده است. این کشور طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ را با همت خود پشت سر گذاشت. همه دنیا توان و تلاش خود را برای تسلیم کردن ملت ما گذاشته بودند. دشمن با تمام استعداد و توان خود وارد عرصه شده بود. اما ملت ما آنچنان در صحنه حاضر شد که برای تمام دنیا تبدیل به یک الگو شد.

وی در پایان تاکید کرد: تاریخ گرانبهاست به شرطی که لحظه‌های پر افتخار آن از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha