مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه دریایی یکی از برنامه‌های سازمان بنادر در سال ۹۶ است.

به گزارش خبرگزاری سلامت ، محمد سعیدنژاد، توسعه محور شرق، فعال کردن بنادر کوچک، افزایش سطح رقابت‌‌پذیری بنادر بزرگ، رونق ترانشیپ بین بنادر داخلی، ورود مستقیم کالا به بنادر و توسعه گردشگری دریایی را از مهمترین برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری برشمرد.

وی افزود: برجام تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل دریایی داشت، به ‌طوری که روند تجاری کشور از واردات به جریان واردات و صادرات تبدیل و تراز صادرات کشورمان نیز مثبت شد.

سعیدنژاد بیان کرد: در سال گذشته سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شد که به معنی مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر حوادث بیرونی است در سال جاری نیز بحث اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال مطرح است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اعمال تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های بندری و حقوق و عوارض گمرکی برای رونق ترانشیب کالا بین بنادر داخلی گفت: رونق ترانشیپ بین بنادر داخلی، ورود مستقیم کالا به بنادر و توسعه گردشگری دریایی از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری است.

سعیدنژاد ادامه داد: در راستای رونق سفرهای دریایی و توسعه گردشگری دریایی، باید خرید کشتی‎های کروز، ایجاد و معرفی جاذبه‌های گردشگری به‌ویژه در جزایر هنگام، لارک، هرمز و ... مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: اگرچه سازمان بنادر و دریانوردی طراح و تسهیل کننده این اقدامات است، اما اجرای آنها بدون حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

وی یکی از مشکلات پیش‌روی صنعت حمل و نقل دریایی را بیمه ملوانان شناورهای سنتی دانست و گفت: در حال حاضر ملوانان و نیروی انسانی که در شناورهای متفرقه کار می‌کنند، تحت پوشش بیمه نیستند.

سعیدنژاد، تصریح کرد: در گذشته این مشکل در حمل و نقل جاده‌ای هم وجود داشت که در آن زمان با استفاده از بارنامه صادر شده حق بیمه کسر و به حساب تامین اجتماعی واریز و به این ترتیب مشکل بیمه در این بخش حل شد.

وی با بیان اینکه باید زمینه تحت پوشش قرار گرفت ملوانان فراهم شود، افزود: می‌توانیم از این روش در صنعت حمل و نقل دریایی نیز استفاده کنیم تا همه ملوانان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha