کد خبر: ايران-در-ميان-10-كشور-برتر-جهان-درساخت-تو
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۷

معاون فني وعمراني شهردار تهران با اعلام اين که به دستور شهردار تهران در اين دوره از مديريت شهري روش هاي گوناگون فني در ساخت پروژها به كار گرفته شده است، گفت: با پيشرفت هاي اخير ايران جزء ده كشور برتر جهان درساخت تونل شهري قرار دارد.
 

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از تهران سما عليرضا جاويد  با اشاره به اينكه در اين دوره از مديريت شهري دانش تونل سازي شهري پيشرفت چشمگيري داشته است،افزود :خوشبختانه در سال هاي اخير با احداث تونل توحيد، نيايش ،اميبركبير وتكميل تونل رسالت ،دانش تونل سازي شهري پيشرفت چشمگيري داشته است و مي توان ايران را جزو ده كشور برتر در حوزه ساخت تونل هاي شهري دانست.


وي با اشاره به اينكه ساخت تونل هاي شهري پيچيدگي هاي مضاعفي نسبت به تونل هاي برون شهري دارد ،گفت:در شهر تاسيسات مختلفي همچون لوله هاي آب ،گاز وفاضلاب و انشعابات مخابراتي عبور مي كند،همچنين مسائلي نظير مديريت جريان آب هاي سطحي ،دقت و دانش مضاعفي مي طلبد.


جاويد با تاكيد بر اينكه ساخت تونل هاي متعدد دستاورد تجربي خوبي براي مديريت شهري به همراه داشته است ،گفت: اوج هنر تونل سازي شهرى كشور در تونل نيايش متبلور شد اما تونل حكيم با اينكه از نظر ابعاد از تونل نيايش كوچكتر است اما از نظر فني در ترازى مشابه قرار گرفته است.


معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به اينكه در حوزه بزرگراه سازي و پل سازي نيز شهرداري تهران پيشرفت جدي در ساخت بزرگراه و تقاطع هاي غير همسطح داشته است،گفت:نقش پيمانكاران در تحقق بخشي پروژه ها در اين دوره از مديريت شهري انكار ناپذير است.


به گفته جاويد، شهرداري پروژه هاي خود را بين پيمانكاران عمومي مانند بنياد مستضفان و يا پيمانكارانى مثل قرارگاه خاتم الانبيا توزيع كرد.وي با اشاره به تلاش پيمانكار خصوصي براي ساخت تونل نيايش گفت :بخشي از اين تونل با همكاري پيمانكار بخش خصوصي و قرار سازندگي خاتم الانبيا ساخته شد.


جاويد با اشاره اينكه تقاطع غير همسطح شهيد باكري و شيخ فضل الله با همكاري بنياد مستضعفان ساخته شده است ،گفت: بنابراين شهرداري با توزيع پروژه ها بخش خصوصي و وابسته به نهادهاي عمومي باعث رشد دانش فني پيمانكاران شده است .


وي با اشاره به اينكه در حوزه بزرگراه سازي و پل سازي نيز شهرداري تهران پيشرفت وتنوع در ساخت بزرگراه وتقاطع هاي غير همسطح داشته است :گفت: احداث تقاطع غير همسطح كاروانسراي سنگي يك و دو در محور بزرگراه حكيم كه اولي در امتداد جاده مخصوص تهران كرج و دومي در تقاطع اتوبان تهران كرج قرار دارد از روش سگمنتال و قطعات پيش ساخته بتوني استفاده شد. معاون فني عمران شهرداري تهران تاكيد كرد:اين روش در تقاطع شيخ فضل الله نوري ومحمد علي جناح تكرار شد.


جاويد با اشاره به اينكه در پروژه تقاطع هاي غير همسطح امام علي ،ارتش و صياد از روش هاي مختلف پل سازي استفاده شده است ،گفت :در اين پروژه كه مجموعا ده پل دارد برخي پل ها به روش سنتي برخي به روش كامپوزيت و برخي ديگر به روش سگمنتال ساخته شد .


به گفته معاون فني وعمراني شهرداري تهران امتحان روش هاي گوناگون فني مهندسي در ساخت پروژه ها كه با تاكيد شهردار تهران صورت گرفته است ؛سبب ارتقاي دانش فني ومهندسي در ساخت پل ها وتقاطع هاي غير همسطح وبزرگراه ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha