کد خبر: اولین-سمینار-پلاکت-و-پزشکی-بازساختی-ای
۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳

با توجه به اینکه امروزه استفاده از پلاکت در پزشکی بازساختی بسیار مورد توجه محققان و پزشکان در کشور قرار گرفته است, ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در نظر دارد نخستین سمینار پلاکت و پزشکی بازساختی ایران را برگزار کند.


به گزارش خبرگزاري سلامت  علیرضا فارسی نژاد دبیر علمی سمینار پلاکت و پزشکی بازساختی ایران در  استان کرمان در اين خصوص اظهار داشت:  از آنجا که استفاده از پلاکت در پزشکی بازساختی امروزه مورد توجه محققین و پزشکان قرار گرفته، کمیته پلاکت ستاد سلول های بنیادی با همکاری گروه هماتولوژی و بانک خون دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نظر دارد اولین سمینار پلاکت و پزشکی بازساختی ایران را با محوریت کار برد پلاکت در بیماری های پوست، اورولوژی، دندانپزشکی، جراحی، ناباروری، طب فیزیکی و چشم پزشکی برگزار کند.


فارسی نژاد در ادامه افزود: ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه های کشور و به منظور ارتقاء دانش اساتید، و محققین این حوزه اقدام به برگزاری سمینارهایی در حوزه های گوناگون پزشکی بازساختی میکند.


دبیر علمی پلاکت و پزشکی بازساختی ایران با بیان اینکه این سمینار دارای امتیاز بازآموزی است بیان کرد: انتقال دانش جدید و تجربیات گوناگون اساتید، اندیشمندان، پژوهشگران و محققان، پیرامون پلاکت و کاربردهای آن، محور اصلی این تعاملات در سمینار است. سخنرانی های کلیدی و کاربردی و نشست ها و کارگاه های آموزشی و تخصصی، نیز در برنامه ی سمینار گنجانده شده است.


وی با اشاره به برنامه کارگاه کاربرد فرآورده های پلاکتی در پزشکی باز ساختی در این سمینار بیان کرد: قرار است کارگاه های  تهیه چسب فیبرینی و تزریق توام سلول های چربی و آشنایی و کار با دستگاه های آفرز تهیه انواع فرآورده های پلاکتی جهت مصارف دندانپزشکی با حضور سخنرانان تخصصی برگزار شود.  PRGF جهت جوانسازی پوست PRPجهت درمان فیستول
 
بر اساس این گزارش, اولین سمینار پلاکت و پزشکی بازساختی ایران در تاریخ 20 الی 21 بهمن ماه 1395 در سالن همایش های بانک ملت کرمان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha