کد خبر: اهمیت-پیروی-مادران-باردار-از-یک-رژیم-غذ
۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی بر اهمیت پیروی مادران باردار از یک رژیم غذایی استاندارد تحت نظر کارشناسان تغذیه تأکید کرد.

دکتر مجید حاجی فرجی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: یکی از گروه‌های آسیب پذیر در تمام جوامع مادران باردار و شیرده هستند. از آنجا که مادر باردار طفلی را در رحم خود پرورش می‌دهد به طور قطع جنین از لحاظ روحی و جسمی تحت تأثیر شرایط مادر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که بهتر است چند ماه پیش از بارداری خانم‌ها به یک متخصص تغذیه مراجعه کنند، افزود: در طول دوران بارداری، هر کدام از ماه‌ها برای رشد و شکل گیری جنین به نوبه خود از اهمیت بسزایی برخودار است. بنابراین بهتر است مادران باردار حتما با متخصص زنان مشورت نمایند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: مراجعه به متخصص تغذیه موجب می‌شود مادر باردار در جریان وزن گیری خود و پیشرفت رشد جنین قرار بگیرد تا در صورت نیاز به مصرف مکمل، توسط متخصص زنان یا تغذیه تجویزآن به عمل آید.

وی تأکید کرد: رژیم‌های غذایی برای کاهش یا افزایش وزن در دوران بارداری نباید دشوار و به صورت خودسرانه باشد و خانواده‌ها هم نباید مداخلات بدون علم انجام دهند.

حاجی فرجی اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ما میزان مراجعه حتی چندین ماه پیش از بارداری و تعداد ارجاعات توسط متخصص زنان و زایمان به متخصصین تغذیه برای پیروی مادر باردار از یک رژیم غذایی سالم و صحیح بیشتر شده و امیدواریم که روز به روز به میزان آن نیز افزوده شود.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha