کد خبر: اهمیت-ورزش-درمانی-در-بیماران-قلبی
۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷

متخصص پزشکی ورزشی گفت: با توجه به شیوع بیماری های قلبی در کشور حتی در جوانان، اهمیت و نقش ورزش درمانی در پیشگیری و درمان این بیماران قابل توجه است.

 

دکتر شهرزاد خسروی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهارد اشت: از آنجا که بیماران دچار سکته قلبی یا نیازمند گذاشتن استنت از لحاظ روحی بر این باورند که تا مدتی قادر به انجام کارهای روزمره خود نیستند، در حال حاضر بازتوانی قلبی به آنها کمک می کند که از این وضعیت خارج شوند.

وی افزود: به گونه‌ای که طی دو هفته تا یک ماه بیماران به وضعیتی می رسند که قادر به انجام کارهای روزمره خود هستند.

وی تأکید کرد: نظر به این که در قلب این بیماران عارضه ای اتفاق افتاده بازتوانی باید تحت نظر پزشک انجام شود.

متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: نوع فعالیت ها ورزشی هوازی و قدرتی هستند و کاربرد آن در بیماران مختلف فرق دارد، برای نمونه بیماری که جراحی قلب باز انجام داده اجازه آغاز فعالیت های قدرتی را ندارد.

وی هشدار داد: متأسفانه سبک زندگی امروزی به گونه ای است که بسیاری از افراد قبل از تشخیص، زمینه ابتلا به بیماری های قلبی در آنها وجود دارد.

خسروی بیان داشت: حال آن که در این افراد هم می توان ارزیابی اولیه را انجام داد تا میزان ظرفیت هوازی این افراد مشخص شود اگر ظرفیت پائین و فرد دچار گرفتگی رگ باشد قبل از علامتدار شدن با ورزش درمانی تا حد زیادی به انجام عمل جراحی نیازی پیدا نمی کند.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha