کد خبر: اهدای-۵۱-هزار-واحد-خون-در-نوروز-تهران-و
۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور از اهدای ۵۱ هزار واحد خون درنوروز امسال خبر داد و گفت: آمار اهدای خون در سال گذشته از مرز ۲ میلیون واحد گذشت.

 

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار  بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با بیان اینکه آمار اهدای خون درسال گذشته از مرز 2 میلیون واحد گذشت، افزود: از اهداکنندگان خون به ویژه اهدا کنندگان مستمر با سابقه حداقل 2 بار اهدا در طول سال تشکر می‌کنم چراکه این افراد همیشه در کمک به بیماران نیازمند به خون،یار و یاور سازمان انتقال خون بودند .

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور در رابطه با میزان اهدای خون در نوروز امسال اظهار داشت: از یک تا 13 فروردین ماه سال جدید 51 هزار و716 واحد خون توسط مردم اهداء شده که 8 هزار و 652 واحد آن مربوط به شهروندان تهرانی بوده است.
وی با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی و مازندران پس از تهران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم اهدای خون در نوروز قرار داشتند، افزود: در این مدت، میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال پیش 7.4 درصد رشد داشته است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور ظهارداشت: بیشترین رشد اهدای خون در ایام نوروز در استان‌های اردبیل، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه وبویر احمد بوده است، همچنین از میزان کل اهداء خون 96.5 درصد توسط آقایان و 3.5 درصد توسط بانوان اهداء شده است.

حاجی‌بیگی در پایان بیان داشت: در ایام نوروز 88 هزار و 723 واحد خون وفرآورده‌های آن شامل گلبول فشرده شده، پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی وبیمارستان‌ها توزیع شده است.
کدخبرنگار 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha